اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات کشاورزی در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات کشاورزی اطلاعات مورد نیاز مانند پیش‌بینی زمان بروز آفات، آثار خسارت‌های ناشی از سرمازدگی، طغیان آفات و ... با ضریب امنیتی و دقت بسیار بالا در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات کشاورزی در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد در نخستین جلسه هم‌اندیشی با کارشناسان و نخبگان شاغل در سازمان جهاد کشاورزی فارس در سال جاری با بیان اینکه کاهش شکاف تولید در بخش کشاورزی یکی از برنامه‌های محوری این سازمان است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راهبردها و برنامه‌های بخش کشاورزی، انتقال تکنولوژی و دانش به عرصه کشاورزی و روی آوردن به کشاورزی دانش بنیان‌است.
وی تصریح کرد: باید با کشاورزی دانش‌بنیان و انتقال دانش به عرصه‌های کشاورزی فاصله میانگین عملکرد تولید محصولات کشاورزی بهره‌برداران بخش را با کشاورزان پیشرو کاهش داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بر استفاده بهینه از فرصت‌ها و مدیریت زمان تاکید و بیان داشت: فرصت‌ها به سرعت در حال گذرند و باید به گونه‌ای کار کرد که در دوران تصدی مسئولیت، بتوان اقدام ارزشمند و ماندگاری را از خود بر جا گذاشت.
خرد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: باید میان حوزه فعالیت در بخش کشاورزی و تحقیقات ارتباط تنگاتنگ و پیوسته‌ای باشد و آخرین دستاوردهای علمی بخش به عرصه کشاورزی منتقل شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه استفاده خردمندانه و عالمانه از استعدادهای بخش کشاورزی می‌تواند در قوی‌تر شدن فضای کار و تولید موثر باشد، ابراز داشت: با آموزش و برنامه‌ریزی فضای بهینه‌ای برای تولید فراهم می‌شود و می‌توان مناسب با بازار هدف، محصول را تولید کرد.
خرد در بخشی دیگر از سخنان خود به بانک جامع اطلاعات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با این بانک تمام اطلاعات مورد نیاز مانند پیش‌بینی زمان بروز آفات، آثار خسارت‌های ناشی از سرمازدگی، طغیان آفات و ... با ضریب امنیتی و دقت بسیار بالا در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نقش کارشناسان را در ایجاد پل ارتباطی میان بهره‌برداران و بخش کشاورزی مفید توصیف و خاطرنشان کرد: وظیفه کارشناس نباید فقط ایراد گرفتن باشد، بلکه باید با پشتوانه و توان علمی راهکارهای جدیدی را ارائه دهند تا در سایه این تعامل، توسعه و رونق بخش کشاورزی تحقق یابد.
در ادامه این جلسه کارشناسان و نخبگان شرکت کننده نیز به بیان فعالیت‌های مهم و دیدگاه‌های خود در بخش کشاورزی پرداختند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول