اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

آمادگی نیروی دریایی ارتش برای مقابله با تهدیدات دشمنان

خبرگزاری فارس: معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بهره‌برداری از تجهیزات، بالگردها، تکاوران و نیروی انسانی متعهد و مسئولیت‌پذیر با تمام قوا از مرزهای کشورمان حفاظت می‌کند.

آمادگی نیروی دریایی ارتش برای مقابله با تهدیدات دشمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر دریادار لعلی در سخنان پیش از خطبه نماز امروز زنجان با اشاره به اهمیت راه‌های دریایی در امر تجارت جهانی اظهار داشت: در حال حاضر 90 درصد تجارت جهانی از راه دریا انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه از گذشته‌های دور تا به امروز حمل کالا از راه دریا به دلیل ارزان بودن مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است، افزود: دریا به دلیل وجود منابع و ذخایر معدنی مثل نفت و گاز و مواد غذایی از جمله ماهی و میگو که برای انسان بسیار مفید است، اهمیت زیادی دارد.
معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کشورهای مختلف به دلیل اهمیت ذخایر موجود در خلیج فارس چشم طمع به آن دوخته‌اند، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بهره‌برداری از تجهیزات، بالگردها، تکاوران و نیروی انسانی متعهد و مسئولیت‌پذیر با تمام قوا از مرزهای کشورمان حفاظت می‌کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروی دریایی جمهوری اسلامی دستیابی به دریاهای دور دست برای مبادله اقتصادی با دیگر کشورها را در دست اقدام دارد، تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری کشور ایران اهل تجاوز و دست‌اندازی نیست و به دلیل اینکه دریای آزاد سهم همه ملت‌هاست بنابراین هدف ایران انجام مبادله با دیگر کشورها از طریق راه‌های آبی آزاد جهان است.
امیر دریادار لعلی با بیان اینکه در حال حاضر یکی دیگر از فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اسکورت کشتی‌ها از تنگه باب‌المندل تا خلیج فارس برای حفاظت از پدیده شوم دزدی‌های دریایی است، بیان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته علاوه بر کشتی‌های جمهوری اسلامی به کشتی‌های دیگر کشورهای نیز در این زمینه کمک شایانی کرده است.
معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یاد آور شد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نیروی راهبردی در مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی نام گرفته موجب افتخار منطقه شده است.
وی حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در سال‌های دفاع مقدس نیز پرداخت و افزود: دشمن که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از راه‌های مختلف از جمله ماجرای طبس و ایجاد جنگ‌های داخلی نتوانست انقلاب ایران را تضعیف کند با تحمیل جنگ نابرابر علیه ملت ایران ضربه به انقلاب بزند که با تدبیر خردمندانه امام راحل و جانفشانی فرزندان ایران از جمله در دریا ناکام ماند.
امیر دریادار لعلی دلیل اصلی پیروزی فرزندان ایران در هشت سال دفاع مقدس را در دریا توکل به خدا و گوش به فرمان معمار کبیر انقلاب بودن دانست و افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه سایر نیروها با انجام عملیات‌های مختلف از جمله عملیات مروارید با قطع شاهرگ اقتصادی رژیم بعث عراق از طریق بستن خطوط ارتباطی و انهدام سکوهای دریایی این کشور توانست بر دشمن پیروز شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول