اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماه گذشته صورت گرفت؛

افزایش 314 درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی از افزایش 314.8 درصدی ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق استان در هشت ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش 314 درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد غفاری در دوازدهمین جلسه استانی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اعلام این خبر درباره وضعیت کالاهای قاچاق وارد شده به استان در مدت مذکور اظهار داشت: از میان این کالاها چای، البسه و مشروبات‌الکلی به‌ترتیب با کاهش73، 50و 43 درصدی مواجه بوده‌اند.
جانشین رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی سیگار خارجی، لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات دریافت از ماهواره را از دیگر کالاهای قاچاق ورودی مد نظر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان عنوان کرد و افزود: قاچاق این اقلام نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد 58،1، 12 و 0.5 درصدی داشته است.
وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته میزان کشفیات فرآورده‌های نفتی از حدود 927 هزار لیتر در هشت ماهه نخست سال 89 به حدود 11میلیون لیتر در مدت مشابه سال 90 افزایش یافته است.
وی استفاده از عنوان حلال‌ها و روغن‌های پایه را یکی از شگردهای مد نظر قاچاقچیان فرآورده‌های نفتی دانست و اظهار داشت: از آنجا که میزان تقاضا برای خروج تانکرهای حامل فرآورده‌های نفتی از پایانه‌های دوغارون و سرخس بسیار زیاد است، باید برای کاهش زمان توقف محموله‌های مذکور اقدامات اجرایی جدی صورت پذیرد.
غفاری با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر احداث و تجهیز آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های نفتی مورد تقاضا برای خروج از کشور، اضافه کرد: این آزمایشگاه علی‌رغم تحریم کشور برای خرید وسایل مورد نیاز، تجهیز شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: حلال‌های آلوده‌ای که به اسم گازوئیل به کشور افغانستان قاچاق می‌شود علاوه بر مشکلات زیست محیطی، موجب لطمه زدن به اعتبار کشور شده است.
جانشین رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در بخش دیگری از سخنانش برنامه‌های فرهنگی را در کاهش میزان قاچاق کالاهای ورودی و خروجی از مرزهای استان موثر دانست و تصریح کرد: افزایش بودجه اجرای برنامه‌های مذکور از 450میلیون ریال در سال 89 به هزار و 700 میلیون ریال در سال 90 بایستی موجب ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌های فرهنگی شود.
پرویز فروزانفر دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز در سخنانی از تصویب 741 مصوبه در قالب 185 جلسه کارگروه‌های مختلف این کمیسیون در مشهد و سایر شهرستان‌ها خبر داد و افزود: با بررسی‌های صورت گرفته تاکنون 75 درصد از این مصوبه‌ها به طور کامل اجرا شده‌اند.
وی با بیان اینکه تعداد باندهای کشف شده در هشت ماهه نخست سال 90 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، هشت درصد افزایش یافته است، ادامه داد:میزان کشفیات چهار سازمان کاشف استان شامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مرزبانی، سازمان بازرگانی و گمرکات استان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری بین 29 تا 288 درصد داشته است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول