اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت کوهنوردی طرقبه شاندیز خبر داد:

صعود تیم کوهنوردی طرقبه شاندیز به قله 4050 متری تفتان‌

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت کوهنوردی طرقبه شاندیز گفت: تیم کوهنوردی شهرستان طرقبه شاندیز ‌موفق به صعود قله 4 هزار و 50 متری تفتان شد.

صعود تیم کوهنوردی طرقبه شاندیز به قله 4050 متری تفتان‌
به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه، هادی شاه‌نظری ‌‌در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم 9 نفره هیئت کوهنوردی شهرستان طرقبه شاندیز ‌موفق به فتح قله تفتان شد.
شاه نظری افزود: کوهنوردان صعود به قله تفتان را در شرایط سخت و نیمه زمستانی را تجربه کردند در حالی که مسیر صعود پوشیده از برف و دمای هوا چندین درجه زیر صفر است.
دبیر هیئت کوهنوردی طرقبه شاندیز تصریح کرد: قله آتشفشانی تفتان به سبب برخورداری از جاذبه‌های طبیعی فراوان از جمله چشمه‌های آب گرم، اقلیم گیاهی خاص منطقه و خروج بخار گوگرد از دهانه قله همواره در طول سال مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی است.
وی تأکید کرد : در این برنامه‌ها، افرادی که از نظر شرایط جسمانی و توانمندی فردی و همچنین فنون کوهنوردی با مشکلی رو به رو نباشند برای صعود به قلل برون مرزی انتخاب می‌شوند.
دبیر هیئت کوهنوردی طرقبه شاندیز خاطر نشان کرد: توجه مسئولان شهرستان به ورزش کوهنوردی سبب ارتقای سطح این ورزش در سال های گذشته شده است و امروز یکی از فعال‌ترین هیئت‌های کوهنوردی استان، تیم کوهنوردی طرقبه شاندیز است.
شاه‌نظری تأکید کرد: وجود استعدادهای کوهنوردی در این منطقه سبب کسب افتخارات جهانی برای این شهرستان و استان خراسان رضوی شده است.
وی فیزیک بدنی کوهنوردان طرقبه شاندیز را متفاوت از کوهنوردان دیگر نقاط استان دانست و اظهار داشت: شرایط آب و هوایی این شهرستان آمادگی جسمانی خاصی را برای این ورزشکاران به ارمغان آورده است.
شاه‌نظری تصریح کرد: تیم کوهنوردی طرقبه شاندیز در دو سال گذشته قله‌های آرارات ترکیه، دماوند، علم‌کوه، سبلان، شیرکوه، زرد کوه و تمام قلل مرتفع خراسان رضوی را فتح کرده‌اند‌.
شاه‌نظری گفت: برنامه‌های متعددی در دستور کار این هیئت قرار دارد و امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد ارتقای جایگاه ورزش کوهنوردی در این شهرستان باشیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول