اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد:

تصویب 1139 طرح مشاغل خانگی و کسب و کار گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از تصویب یک‌هزار و 139 طرح مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک در این استان خبر داد و گفت: اعتبار این طرح‌ها 31 هزار و 245 میلیون ریال است.

تصویب 1139 طرح مشاغل خانگی و کسب و کار گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان در سالن اجتماعات استانداری موضوع اشتغال را یکی از مسائل مهم در استان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه مجموع دستگاه‌های اجرایی استان باید در راستای ایجاد اشتغال اقدام به معرفی طرح‌های خود کنند، تصریح کرد: هر مدیری باید در دستگاه خود وجودش را برای اشتغال بگذارد تا به نتیجه برسد.
مقام ارشد گیلان، حاصل تلاش مدیران را ایجاد اشتغال و برطرف شدن مشکلات نامید و اذعان داشت: باید با اراده‌های قوی وارد عرصه کار و تلاش شویم.
وی با اشاره به اینکه روند کار مشاغل خانگی رو به جلو است، خاطرنشان کرد: این روند باید سرعت بیشتری پیدا کند و در دیگر بخش‌ها باید جمع‌بندی اشتغال صورت گیرد.
سعادتی از تشکیل کمیته ویژه مطالبات در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: با تشکیل این کمیته دستگاه‌ها موظف هستند حداکثر در مدت 10 روز نسبت به معرفی طرح‌های اشتغالزای خود اقدام کنند و بانک‌ها نیز موظف هستند در مدت 15 روز تسهیلات اشتغالزایی را پرداخت کنند.
وی با تصریح بر اینکه جلسات پیگیری مصوبات در استان آغاز شده است، یادآور شد: از روز شنبه آینده این پیگیری‌ها سرعت بیشتری پیدا می‌کنند.
استاندار گیلان از مدیران خواست تا موضوع پیگیری مطالبات را در دستور کار قرار دهند و نسبت به تعهد اشتغال بر اساس سند اشتغال اقدام کنند.
وی ظرفیت اشغالزایی گیلان را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: موضوع پرورش ماهی یکی از طرح‌هایی است که باید در استان با جدیت پیگیری شود.
سعادتی با بیان اینکه باید بستر لازم برای جذب سرمایه‌گذاران در استان فراهم شود، افزود: این ظرفیت در دیگر بخش‌ها نیز باید دنبال شود.
وی با اشاره به سفر چهارم دولت، از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا هر چه سریع‌تر طرح‌های اشتغال خود را  ارائه دهند.
مقام ارشد گیلان استقرار اداره تعاون و کار و امور اجتماعی در شهرستان‌های سیاهکل و شفت را مورد تاکید قرار داد و خواستار اقدام‌های لازم در این زمینه شد.
وی از تصویب یک‌هزار و 139 طرح مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک در این جلسه خبر داد و ابراز داشت: اعتبار این طرح‌ها 31 هزار و 245 میلیون ریال است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول