اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تولید 100 تن انجام خواهد شد؛

افزایش 70 درصدی تولید ماهی در شهرستان ملکان

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده طی سال آینده میزان تولید ماهی قزل آلا در این شهرستان با افزایش 70 درصدی به 100 تن در سال افزایش می‌یابد.

افزایش 70 درصدی تولید ماهی در شهرستان ملکان
ناصر صبوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملکان اظهار کرد: سالانه 60 تن ماهی قزل آلا در شهرستان ملکان تولید می‌شود.
وی افزود: این میزان ماهی در هفت واحد پرورش ماهی قزل آلا در ملکان تولید و به بازار عرضه می‌شود.
صبوری به یکی از واحدهای پرورش ماهی در شهرستان ملکان اشاره کرد و اظهار کرد: در این واحد علاوه بر تولید، سالانه 500 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا نیز تولید می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان از استقبال خوب مردم این منطقه برای فعالیت در عرصه تولید آبزیان خبر داد و گفت: به همین علت پیش‌بینی می‌شود در طی سال آینده میزان تولید ماهی قزل‌آلا در این شهرستان با افزایش 70 درصدی به 100 تن در سال افزایش یابد.
وی با اشاره به وجود 11 هزار هکتار باغات انگور در ملکان، این شهرستان را محل مناسبی برای پرورش آبزیان دانست و افزود: با توجه به وجود 11 هزار هکتار باغات انگور از تمام استخرهای پرورش ماهی در این شهرستان استفاده دو منظوره می‌شود به این صورت که از مخزن ذخیره آب هم برای آبیاری باغات و هم به عنوان استخر پرورش ماهی استفاده می‌شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول