اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش توسط دانشگاه اراک

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی از واگذاری دبیرخانه ستاد هفته پژوهش به دانشگاه اراک در هفته پژوهش خبر داد.

برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش توسط دانشگاه اراک
حمیدرضا مومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: در دومین کارگروه پژوهش و فناوری و نوآوری استان که به ریاست استاندار مرکزی در بیست و سوم آبان‌ ماه امسال‌ با محوریت هفته پژوهش برگزار شد، دانشگاه اراک به عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری سال جاری انتخاب شد.
وی تصریح کرد: پس از منصوب شدن دانشگاه  اراک به عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهش،‌ این دانشگاه نخستین جلسه ستاد را به منظور معرفی کمیته‌ها و انتخاب دبیرخانه کمیته‌ها با حضور نمایندگان تام‌الاختیار سازمان‌های دخیل تشکیل داد.
دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی با اشاره به تشکیل شش کمیته برای این ستاد گفت: در نخستین جلسه ستاد هفته پژوهش شش کمیته تعیین و دبیرخانه این کمیته‌ها مشخص شدند که این کمیته‌ها شامل کمیته انتخاب پژوهشگران برتر به ریاست دانشگاه اراک، کمیته تبلیغات اطلاع‌رسانی به ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته سخنرانی‌ها به ریاست دانشگاه صنعتی اراک، کمیته بازدیدها به ریاست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، کمیته برگزاری نمایشگاه‌ها به ریاست دانشگاه اراک و کمیته فن‌بازار به ریاست پارک علم و فناوری هستند.
مومنی با اشاره به فعالیت‌ کمیته‌های مختلف ادامه داد:‌ با تعیین کمیته انتخاب پژوهشگر برتر این کمیته فعالیت‌های خود را در راستای شناسایی پژوهشگران برتر با اطلاع‌رسانی آغاز کرد و بر اساس شاخصه‌های تعریف شده در آیین‌نامه وزارت علوم و تحقیقات اقدام به جمع‌آوری اسناد و مدارک پژوهشگران برتر در حوزه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر، دامپزشکی(علوم پزشکی) در بخش‌های هیئت‌ علمی، کارشناسان و دانشجویان و ارزیابی این مدارک توسط هیئت داوران کرد.
وی ادامه داد: با شناسایی این پژوهشگران طی مراسمی در چند روز آینده پژوهشگران برتر استان معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی خاطر‌نشان کرد: این کمیته نیز فعالیت‌های خود را در زمینه تهیه بنر، کلیپ هفته پژوهش، تهیه خبرنامه هفته پژوهش و‌... آغاز کرده است.
مومنی عنوان کرد: کمیته سخنرانی به عنوان یکی دیگر از کمیته‌های فعال این ستاد برنامه‌ریزی‌های لازم را به منظور برگزاری 48 سخنرانی در زمینه‌های  مختلف علمی و پژوهشی به عمل آورده است.
به گفته وی کمیته بازدیدها اقدامات لازم برای بازدید دانشجویان، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان را از 12 مکان علمی از جمله شرکت گاز، پتروشیمی، ماشین‌سازی، دانشگاه صنعتی اراک، دانشگاه اراک، مرکز تحقیقات گل و گیاهان زینتی و سازمان میراث فرهنگی  فراهم کرده است.
دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی از برپایی نمایشگاه هفته پژوهش توسط کمیته نمایشگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه توسط دانشگاه آزاد‌ در مجتمع قائم مقام فراهانی برپا شده که در آن 20 ارگان و سازمان فعالیت‌های پژوهشی خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند.
مومنی گفت: کمیته فن بازار نیز در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی‌‌های متعددی انجام داده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول