اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جهرم:

فقهای شیعه منعی برای درمان نوین ناباروری ندارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جهرم گفت: علمای شیعه، منعی برای استفاده صحیح از روش‌های نوین درمان ناباروری ندارند و به جواز آن‌ها فتوا داده‌اند.

فقهای شیعه منعی برای درمان نوین ناباروری ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در همایش اخلاق و شیوه‌های درمان ناباروری اظهار داشت: ادیان و مذاهب مختلف در مورد جواز یا عدم جواز استفاده از درمان‌های جدید ناباروری نظرات مختلفی ارائه کرده‌اند.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ارائه راه حلی قابل پذیرش برای مسلمانانی که قائل به عدم جواز این نوع درمان‌ها هستند به نحوی که ضمن مراعات دستورات شرع، زمینه التیام روحی زوجین نابارور برای بقای نسل فراهم شود مهم و ضروری به نظر می‌رسد.
امام جمعه جهرم با بیان اینکه بیشتر علمای اهل سنت در مورد صورت‌های مختلف اهدای جنین، اسپرم یا تخمک قائل‌اند که استفاده از این روش‌ها برای درمان ناباروری جایز نیست، ابراز داشت: برای علمای شیعه، منعی برای استفاده صحیح از این روش‌ها تشخیص داده نشده و به جواز آن‌ها فتوا داده‌اند.
وی ادامه داد: حال این سئوال مطرح است که با توجه به اینکه مشکل عمده برخی زوج‌های نابارور با استفاده از این روش‌ها قابل رفع است، آیا مجوزی شرعی برای پیروان سایر مذاهب اسلامی در استفاده از این روش‌ها وجود دارد.
دبیر علمی همایش اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری جهرم خاطرنشان کرد: شیخ محمود شلتوت از علمای بزرگ مصر، مذهب شیعه را در کنار چهار مذهب رسمی اهل تسنن به رسمیت شناخته و به جواز پیروی از این مذهب فتوا داده و خود وی در فرعی فقهی نظر هیچ یک از علمای اهل تسنن را نپذیرفته است و به نظر علمای شیعه گرایش پیدا کرده که بدین طریق می‌توان راه حل اصلاح این مشکل را برای پیروان مذهب اهل سنت به دست آورد.
دژکام تصریح کرد: در این گونه موارد و به منظور استفاده از روش‌های مختلف درمان ناباروری طبق نظر علمایی مانند شیخ شلتوت، می‌توان ضمن حفظ مذهب خود، به نظر برخی از علمای شیعه رجوع کرد و آن را حجت شرعی بین خود و خداوند قرار داد تا هم مشکل برخی خانواده‌ها در این زمینه برطرف شود و هم قانون الهی زیر پا گذاشته نشود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول