اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آمل:

بیمه محصولات کشاورزی به خوبی تعریف نشده است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار آمل گفت: بیمه محصولات کشاورزی به خوبی برای استفاده کشاورز تعریف نشده است.

بیمه محصولات کشاورزی به خوبی تعریف نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید جعفر رسولی صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان با تاکید بر اینکه هنوز نتوانسته‌ایم فرهنگ بیمه را به خوبی برای مردم تعریف کنیم، اظهار داشت: رواج این نوع بیمه در میان کشاورزان نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
وی با اشاره به اینکه کشاورز باید بداند چه نوع بیمه‌ای برای محصولات خود در نظر بگیرد، عنوان کرد: این تعریف باید وجود داشته باشد که چه موقع خسارت محصول مشمول بیمه می‌شود و یا اینکه چه میزان می‌تواند از خسارت‌های فعالیت خود را دریافت نکند.
رسولی ابراز داشت: امروز کشاورز تصور می‌کند کوچک‌ترین خسارتی که به محصول وی وارد شد باید مشمول بیمه شود و یا اینکه در پاییز و بعد از برداشت محصول حتماً باید به وی مبلغی پرداخت شود.
وی با بیان اینکه باید در بیمه محصولات کشاورزی این دیدگاه را تغییر دهیم، گفت: باید تمام شرایط را به کشاورز اعلام کنیم و بگوییم در صورتی که خود وی نیز کم‌کاری کرده باشد بیمه آن مشمول نمی‌شود.
معاون فرماندار آمل با اشاره به اینکه در آن سوی نیز بیمه واقعا پاسخگوی خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی نیست، اضافه کرد: در زمانی هم که کشاورز واقعا به پوشش بیمه‌ای نیاز دارد رقم‌هایی که به وی پرداخت می‌شود مطابقتی با میزان خسارت ندارد.
به گفته رسولی، بخشی از این مشکل به آگاه نبودن کشاورز از نوع بیمه‌ای که انجام می‌دهد دارد و بخشی دیگر به اینکه بیمه‌گذار به خوبی سطح حادثه را پوشش نداده است.
وی با تاکید بر اینکه در سطح روستاها مراکز خدمات کشاورزی باید به خوبی فرهنگ‌سازی در زمینه بیمه‌پذیری را نهادینه کنند، اذعان داشت: روند افزایش سطح بیمه شده محصولات کشاورزی باید افزایش داشته باشد.
انتهای ‌پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول