اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان:

هفته پژوهش باید به سال پژوهش تبدیل شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: هفته پژوهش باید به سال پژوهش تبدیل شود.

هفته پژوهش باید به سال پژوهش تبدیل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نصرالله گرامی ظهر امروز در آیین اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان کرمان در جهاد دانشگاهی مرکز استان اظهار داشت: فضای نوآوری باید کشور را فرا بگیرد و پیشرفت‌های علمی کام مردم را شیرین کند، مردم باید از ثمر این پژوهش‌ها بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: پژوهش تمام سازمان‌ها و بخش‌ها را در بر می‌گیرد، اما متولی اصلی پژوهش و تحقیق مراکز علمی،‌ دانشگاهی و پژوهشی هستند.
گرامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که پژوهش و تحقیق باید در اولویت قرار گیرد و کارهای پژوهشی هم باید بر زندگی مردم تأثیر مستقیم بگذارد.
دبیر علمی ستاد برگزاری هفته پژوهش گفت: دانشگاه ‌و دانشگاهیان باید فضای تحقیقات و پژوهش‌های علمی را فراهم و به رفع مشکلات مردم کمک کنند.
گرامی با توجه به تعداد مراکز آموزش عالی در استان کرمان ابراز داشت: استان کرمان دارای 115 مرکز آموزشی عالی با بیش از 160 هزار دانشجو و 600 عضو هیئت علمی ثابت است که این نشان دهنده‌ ظرفیت عظیم استان کرمان در امر پژوهش و فناوری است.
وی اذعان داشت: علاوه بر ظرفیت‌های مراکز علمی استان کرمان ما با مشکلات زیادی نیز روبه‌رو هستیم ‌که مهم‌ترین آن کمبود بودجه دانشگاه‌ها است.
‌‌رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: سال جاری در هفته پژوهش که در تهران برگزار شد در حوزه‌های پزشکی، معدن و تولید ماشین خیلی خوب ظاهر شدیم.
گرامی ابراز داشت: ساخت ماشین با سوخت خورشیدی توسط دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان، پیشرفت در علم پزشکی و طرح فناورانه دانشگاه شهید باهنر کرمان برای استفاده از خاک‌های آهن‌دار مورد توجه مسئولان به ویژه شخص رئیس جمهور قرار گرفت.
دبیر علمی ستاد هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش‌ها نباید به افراد محدود وابسته باشد، بلکه باید همه‌‌ افراد پژوهشگر شوند.
گرامی با توجه به بحث کمبود بودجه افزود: استانداری‌ها نیز براساس طرح مجلس می‌توانند در زمینه‌های پژوهشی به دانشگاه‌ها کمک کنند تا مشکلات مالی دانشگاه‌ها مانع امر تحقیق و پژوهش نشود.
وی گفت: پژوهش و پژوهشگری که محرک پیشرفت کشور است، باید به صورت جدی پیگیری شود و به چند فناور و چند طرح فناوری محدود نشود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول