اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

6650 فرشباف در استان زنجان زیر پوشش بیمه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تاکنون 6 هزار و 650 فرشباف در استان زنجان بیمه شده‌اند.

6650 فرشباف در استان زنجان زیر پوشش بیمه هستند
سید محسن جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: از جمله شرایط بیمه فرشبافان عضویت در اتحادیه فرشبافان و داشتن گواهی‌نامه مهارت فنی و حرفه‌ای برای افراد باسواد و صلاحیت حرفه‌ای برای افراد بی‌سواد محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون سال 76 نصف حق بیمه توسط خود بافنده پرداخت می‌شد که حقوق بازنشستگی این افراد پایین و دفترچه بیمه نیز به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 200 نفر از فرشبافان بر اساس این قانون زیر پوشش بیمه قرار دارند.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بر اساس قانون جدید 20 درصد از حق بیمه بالغ بر 65 هزار تومان توسط دولت و هفت درصد نیز توسط خود بافنده پرداخت می‌شود، اضافه کرد: سه درصد از حق بیمه متقاضیان نیز توسط کارفرمایان آن‌ها پرداخته می‌شود.
وی تصریح کرد: از سال 88 تاکنون 3 هزار و 450 نفر بافنده فرش زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
جعفری با بیان اینکه میزان اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری 22 میلیارد تومان است، ادامه داد: 10 میلیارد و 500 میلیون تومان از این اعتبار به کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه 7 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز از اعتبارات مشاغل خانگی به صندوق مهر امام رضا (ع) تعلق گرفته است، افزود: 2 میلیارد تومان نیز به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص دارد.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به میزان اعتبار اختصاص یافته به اداره کل بهزیستی استان زنجان به مبلغ 990 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: یک میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات مشاغل خانگی به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه سهم اداره فرش از محل اعتبارات اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی 250 میلیون تومان اعلام شده است، ادامه داد: 50 درصد از این مبلغ برای قالیبافان مستقل در نظر گرفته شده که به آن‌ها ابلاغ شده است.
جعفری با تاکید بر اینکه عمده اعتبارات مورد نیاز در زمینه مشاغل خانگی در اختیار نهاد‌های حمایتی است، تصریح کرد: این نهاد‌ها نیز مددجویان زیر پوشش خود را تامین می‌کنند.
وی به 66 هزار بافنده در سطح استان زنجان اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود اعتبار تامین سرمایه‌های مورد نیاز این تعداد از بافندگان با مشکلاتی مواجه است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول