اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان خبر داد

برگزاری همایش پاسداشت ملاحسن کاشی در سلطانیه

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان از برگزاری همایش پاسداشت ملاحسن کاشی در شهر سلطانیه زنجان خبر داد.

برگزاری همایش پاسداشت ملاحسن کاشی در سلطانیه
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید ناصری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی با اشاره به اینکه مدفن ملاحسن کاشی در کنار گنبد سلطانیه است، اظهار داشت: در حالی که به سنگ و آجر در این محل توجه می‌شود، به وی که یکی از دو شخصیت برتر در دفاع از حریم ولایت و علی ‌(ع) بوده است هیچ توجهی نشده است.
وی، ملاحسن کاشی را هم‌سطح علامه حلی در ترویج مکتب شیعه اعلام کرد و افزود: باید نسبت به معرفی ملاحسن کاشی اهتمام جدی شود.
رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان تصریح کرد: دیوان ملاحسن کاشی 2 هزار بیت شعر درباره ولایت دارد.
وی با اشاره به اینکه افراد فعال در زمینه عاشوراشناسی در کشور به اندازه کافی شناخته شده هستند، گفت: به همان میزان غدیرشناسان ناشناخته مانده‌اند.
ناصری راه‌اندازی یک مرکز غدیرشناسی برای تربیت افراد در زمینه غدیر را از اهداف برگزاری همایش پاسداشت ملاحسن کاشی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به همسایگی زنجان با کشورهای هم‌زبان، این استان می‌توان نسبت تربیت و به اعزام مبلغان دینی از جمله در زمینه غدیر اقدام کرد.
وی تاکید کرد: هر چند شناساندن گنبد سلطانیه مهم است، ولی باید در نظر گرفت که تحلیل شرایط سیاسی و اجتماعی آن زمان هم مهم است که برگزاری همایش پاسداشت ملاحسن کاشی به آن کمک شایان توجهی می‌کند.
رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان اضافه کرد: یادمان باشد تا زمانی که جوانان نسبت به گذشته خود شناختی نداشته باشند، نه نسبت به آن احساس وابستگی دارند و نه از آن دفاع می‌کنند پس با برگزاری همایش‌هایی باید نسبت به شناساندن مفاخر سرزمین مادری اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه همایش پاسداشت ملاحسن کاشی باید با همکاری ارگان‌های دیگر اجرا شود، تصریح کرد: قول‌هایی نیز از طرف برخی ارگان‌های ملی برای کمک به برگزاری همایش داده شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول