اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان پزشکی قانونی خبر داد

احداث مرکز تحقیقات فقهی پزشکی قانونی در قم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: برای ایجاد ارتباط بیشتر میان فقها و علمل و پزشکان مرکز تحقیقات اختصاصی فقهی پزشکی قانونی در قم احداث می‌شود.

احداث مرکز تحقیقات فقهی پزشکی قانونی در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد احمد شجاعی ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین همایش سراسری طب و قضا در هتل پردیسان مشهد ضمن تشکر و خوب ارزیابی کردن برگزاری این همایش و مطالب ارائه شده در آن اظهار داشت: مباحث ارائه شده توسط پزشکان در حوزه پزشکی و همچنین مباحث حقوقی مطرح شده توسط قضات از بار تحقیقاتی و مطالعاتی خوبی برخوردار بود.
رئیس سومین همایش سراسری طب و قضا افزود: اما در بعد سوم این همایش که همان بعد مسائل فقهی و و شرعی است با مقداری ضعف روبه‌رو بودیم که می‌تواند نشان‌ دهنده نبود ارتباط قوی با حوزه و علما در زمینه باشد.
وی ادامه داد: نبود ارتباط قوی بین فقها و علما با دو گروه پزشکان و قضات به عنوان یک نقیصه در این زمینه مطرح است چرا که بررسی مباحث عنوان شده در طی این همایش لازمه وجود بحث‌های علمی پزشکی، مباحث حقوقی و همچنین بحث‌های فقهی و شرعی است که از در کنار هم بودن همه این‌ها می‌توان به نتیجه نهایی و مورد نیاز رسید.
شجاعی ایجاد مرکز تحقیقات فقهی پزشکی قانونی را در راستای اقدام جهت رفع این نقیصه عنوان کرد و اظهار داشت: وجود این مرکز و قرارگرفتن آن در شهر قم می‌تواند کانال ارتباطی خوبی میان مرکز تحقیقات قم، مراکز تحقیقات حوزه علمیه، مراجع و علمای مختلف را ایجاد کند تا امکان بررسی دقیق و همه‌جانبه موضوعات مهم و پاسخ گویی به سؤالات حوزه پزشکی قانونی فراهم شود.
رئیس سازمان پزشکی قانونی در رابطه با احتمال ایجاد یک کمیته جهت ادامه پیگیری مطالعه بر روی مباحث ارائه شده در سومین دوره همایش سراسری طب و قضا خبر داد و گفت: این کمیته می‌تواند تا حصول نتیجه نهایی کار را ادامه داده و مصوبات این همایش را پیگیری کند تا در مواردی که نیاز به اصلاح یا وضع قانون است با همکاری مجلس و نمایندگان این اقدام صورت گیرد.
وی افزود: این کمیته همچنین می‌تواند در مواردی که نیاز به یک وحدت رویه و ابلاغ درون قوه باشد از طریق مسئولان قوه، در مواردی که پزشکی قانونی نیاز به یک قانون و رویه واحد دارد از طریق پزشکی قانونی، در مواردی که نواقص مباحث علمی وجود دارد از طریق دانشگاه‌ها و مراجع علمی در زمینه رفع آن استفاده کرد.
شجاعی ادامه داد: همچنین این کمیته در شرایطی که در مسائل حقوقی نیاز به ایجاد تغییرات وجود دارد می توان از حقوق‌دانان و یا در مواردی که سؤال یا مسئله ای در زمینه مباحث فقهی وجود دارد می‌توان از مرکز تحقیقات فقهی پزشکی قانونی در قم کمک گیرد تا یک نتیجه عملی از مباحث ارائه شده در این همایش حاصل شود.
رئیس سومین همایش سراسری طب و قضا تهیه کتاب جامعی از مباحث طرح شده در همایش با بررسی‌ها و مطالعات تکمیلی این کمیته احتمالی را اقدامی بسیار مناسب و قابل توجه ارزیابی کرد و اظهار داشت: کتب جامعی که همه مسائل علمی، شرعی، فقهی و حقوقی را مطرح و بررسی کرده باشد می‌تواند مرجع بسیار مناسبی برای مجلس و سایر نهاد‌ها جهت استناد به آن در زمینه وضع قوانین و همچنین برای علاقه‌مندان و محققان محسوب شود.
رئیس سازمان پزشکی قانونی در پایان مراسم اختتامیه این همایش اظهار داشت: بر اساس اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، چهارمین همایش سراسری طب و قضا دو سال آینده در بهار سال 1392 در شهر شیراز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول