اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

هدف جهاد کشاورزی رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش جهاد کشاورزی در زمینه اشتغالزایی، توسعه عدالت و رفع محرومیت به ویژه در مناطق کم برخوردار را از اهدف جهاد کشاورزی عنوان کرد.

هدف جهاد کشاورزی رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سعادت‌الله عباسی در جریان بازدید از طرح‌های مجتمع ایمان طیور، مرغداری 30 هزار قطعه‌ای شهرستان کامیاران از نزدیک با میزان پیشرفت و مراحل اجرایی طرح‌های بخش دام و طیور این شهرستان آشنا شد.
وی با بیان اینکه هدف عمده دولت توسعه عدالت و رفع محرومیت از مناطق کمتر توسعه یافته است، گفت: برای ایجاد بسترهای مناسب اشتغال‌زایی پایدار و با دوام لازم است در مناطقی که استعدادها و توانایی‌های خاص خود را دارند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و تولید محصولات دامی و حمایت از بخش خصوصی در این زمینه اظهار داشت: راه‌اندازی طرح بزرگ مجتمع ایمان طیور از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در شهرستان کامیاران با مشارکت بنیاد برکت و بخش خصوصی نقطه عطف و گامی بلند در ایجاد و راه‌اندازی اشتغال پایدار با توجه به نیازها، توانایی‌ها و ظرفیت‌های این منطقه خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران هم در گزارشی اعلام کرد در حال حاضر در شهرستان کامیاران 330 هزار واحد دامی وجود دارد که سالانه یک‌هزار و 180 تن گوشت قرمز، 23 هزار تن شیر در شهرستان تولید می‌شود.
تیمور رضایی اضافه کرد: در بخش طیور نیز شهرستان دارای توانایی‌ها و استعدادهای خاص خود است که با 73 واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه و ظرفیت 900 هزار قطعه در هر دوره، 90 واحد مرغداری گوشتی غیرمجاز با ظرفیت 360 هزار قطعه و 30 واحد غیرمجاز ساماندهی شده در دست اقدام و با ظرفیت 125 هزار قطعه در هر دوره سالانه 9 هزار و 958 تن گوشت مرغ وارد بازار مصرفی شهرستان و استان می‌شود و تولید یک‌هزار تن گوشت ماهی و 100 تن عسل نیز از دیگر توانمندی‌های بخش دام و طیور شهرستان است.
رضایی با بیان اهمیت طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی اظهار داشت: در شهرستان کامیاران برای 74 واحد تولیدی بیش از 2 میلیارد و 4 میلیون ریال تصویب شده است که برای تعداد 42 واحد آن تاکنون یک‌میلیارد و 309 میلیون ریال جذب شده است.
گفتنی است شهرستان کامیاران با جمعیتی بالغ بر 110 هزار نفر به مساحت یک‌هزار و 896 کیلومترمربع شامل دو شهر، دو بخش، هفت دهستان، 175 روستا (15 روستای خالی از سکنه) و دارای 10 هزار و 250 بهره‌بردار بخش کشاورزی است که 70 درصد جمعیت شهرستان به عنوان شغل اول یا دوم در بخش کشاورزی شاغل هستند.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول