اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی اردبیل:

مشکلات کشاورزی اردبیل مطالعه و بررسی شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: استان اردبیل به عنوان قطب کشاورزی در کشور مطرح است و ضرورت دارد برای حفظ این جایگاه و توسعه آن مشکلات بخش کشاورزی به صورت شفاف بررسی شود.

مشکلات کشاورزی اردبیل مطالعه و بررسی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قدیر نوری صبح امروز در جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل با یادآوری اینکه اردبیل قطب اصلی سیب‌ زمینی در کشور است، اظهار داشت: در تجارت این محصول تولید کنندگان با مشکل عدیده‌ای مواجه می‌شوند که یکی از این مشکلات نوسانات شدید قیمت است که این موضوع نه تنها برای کشاورز همیشه نگران کننده بوده بلکه در تولید کمی آن نیز تاثیرگذار است.
وی یکی دیگر از مشکلات اصلی این محصول را پایین بودن مصرف سرانه آن عنوان کرد و افزود: با فرآوری صنایع تبدیلی و فرهنگ‌سازی مصرف سیب زمینی، حمایت از کشاورزان برای افزایش تولید، کیفی کردن محصولات و توجه دولت می‌توان به رونق اقتصادی این محصول دست یافت.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل نیز در این جلسه با تقدیر از جدیت اعضای کمیسیون در پیگیری مسایل کشاورزی استان، ابراز داشت: استان اردبیل یک قطب کشاورزی است بنابراین در کمیسیون تخصصی که متشکل از صاحب‌نظرانی از دانشگاه و حوزه پژوهش و اهل فن است باید عوامل باز دارنده توسعه مطلوب بخش کشاورزی استان شناسایی و راهکارهای علمی و عملی ارائه شود.
بهروز پورسلیمان همچنین در این جلسه توجه به اقتصاد سیب زمینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نه تنها با بازارهای داخلی بلکه باید به بازارهای خارجی نیز برای صادرات سیب زمینی توجه کنیم.
وی تصریح کرد: اردبیل توانمندی تامین بازارهای داخلی و خارجی را دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده بخش خصوصی نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از تشکیل کمیسیون تخصصی کشاورزی در اتاق اردبیل اظهار داشت: اضافه شدن بخش کشاورزی به حوزه فعالیت‌های اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن می‌تواند گام بزرگی در حل مشکلات این بخش و پیشرفت آن باشد.
شاهی زارع توجه جدی مسئولان دستگاه‌های اجرایی به بخش کشاورزی را خواستار شد و افزود: مسئولیت کشاورز در مزرعه و تولید محصولات است اما بخش خدمات بر عهده دستگاه‌های اجرایی است که باید ضمن حمایت از بخش تولید در توزیع و نگهداری، تنظیم بازار و فراهم آوردن عرضه محصولات کشاورزی در بازار‌های داخلی و خارجی به صورت جدی وارد عمل شود.
وی مسئولان دستگاه‌های اجرایی را بر ارائه آمار‌های واقعی در بخش کشاورزی فراخواند و اضافه کرد: تا زمانی که آمارها به صورت واقعی ارائه نشوند و بخش کشاورزی آسیب‌شناسی جدی نشود هر طرح و برنامه‌ای برای توسعه کشاورزی جواب نخواهد داد.
این نماینده بخش خصوصی حمایت دولت برای بهینه‌سازی انبارهای سنتی، توسعه انبارهای بزرگ  برای نگهداری محصولات، ثبات بازار، ارائه خدمات مطلوب به کشاورزی و ارائه تسهیلات برای بالا بردن توان کشاورز برای تولید محصولات را از لحاظ کمی و کیفی ضروری خواند و افزود: همکاری تنگاتنگ تشکل‌های بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر برای توسعه بخش کشاورزی یک ضرورت است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول