اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدوین شد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به ضرورت به‌ روز بودن قوانین مبارزه با قاچاق کالا، قانون جامعی در این زمینه توسط کارشناسان تدوین شده است تا برای تصویب به مجلس ارسال شود.

قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدوین شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید مرتضوی ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی که در استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در قوانین قبلی فرآیند دادرسی، تجدیدنظرخواهی و اجرای احکام دارای نواقص و ضعف‌هایی بود که تمام آنها در قانون جدید برطرف شده است.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین معضلات مبارزه با کالاهای قاچاق قوانین قدیمی و وجود ابهام در آنها بوده است، افزود: وضع قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به سال 1312 است.
مرتضوی اظهار داشت: باید در این قانون جامع با بازتعریف مقوله قاچاق کالا و ارز به سمت مقابله با باندها و سران قاچاق کالا و ارز گام برداریم.
در ادامه استاندار خراسان‌رضوی نیز با بیان اینکه از بین‌ بردن فرصت‌های اشتغال مهم‌ترین آسیب استفاده از کالای قاچاق از سوی مصرف‌کنندگان داخلی است، افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور و تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران توسعه مناسبات اقتصادی روابط استان با کشورهای همسایه نیازمند تدبیر علمی و جدی مسئولان است.
صلاحی با اشاره مصوبه اخیر دولت مبنی بر تعطیلی بازارچه‌های مرزی در کشور گفت: در بازارچه‌های استان هیچ‌گونه وارداتی صورت نمی‌گیرد و تمام مبادلات صورت گرفته در بازارچه‌های استان مربوط به صدور کالا است.
وی ادامه داد: نباید به بهانه مبارزه با قاچاق کالا مبادلات اقتصادی را با کشورهای همسایه قطع کرد بلکه باید تمام دستگاه‌ها تسهیل‌کننده مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه باشند.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول