اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

قرآن نماد صلح و امنیت است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم قرآن را نماد صلح و امنیت و آسایش همه جوامع بشری دانست.

قرآن نماد صلح و امنیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در مراسم اختتامیه چهارمین مسابقات کشوری حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم که در شبستان نجمه خاتون حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) از برگزاری محافل و مسابقات قرآنی با حضور گسترده جوانان ابراز خرسندی کرد.
وی احیای قرآن کریم در بسیاری از جوامع اسلامی را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی در ایران دانست و گفت: به یاد داریم که در دوره طاغوت، اگر یکی از مسئولان و دولتمردان در محافل دولتی با «بسم‌الله» شروع می‌کرد، تعجب می‌کردیم، چه رسد به قرآن، محافل قرآنی و مسابقات.
آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به آیات 15 و 16 سوره مبارکه مائده اشاره کرد و با تأکید بر اینکه بهترین معرفی از قرآن را خود قرآن ارائه داده است، خاطر نشان کرد: در این آیات بیان شده است که این کتاب نوری از سوی خداست. همانگونه که نور زیباترین، سریع‌ترین و پربرکت‌ترین موجود عالم ماده است، قرآن نیز با زیباترین الفاظ، سریع‌ترین اسباب سعادت بشریت از ظلمات و جاهلیت است.
وی با بیان اینکه در این آیات ارکان قرآن کریم تبیین شده است، تصریح کردند: قرآن در مرحله نخست به دنبال ایجاد صلح، آرامش، امنیت و آسایش است و در مرحله دیگر، با به وجود آمدن این امنیت و آرامش، تلاش دارد جامعه را از تاریکی‌ها و جهالت‌ها به سوی علم و روشنایی هدایت کند.
این مرجع تقلید افزود: قرآن پس از به وجود آمدن امنیت و ترویج علم در جامعه، مردم را به سوی سعادت و صراط مستقیم الهی هدایت می‌کند.
وی در تبیین مراحل توجه به قرآن خاطر نشان کرد: در مرحله نخست، انسان باید قرآن را خوب بخواند و در ادامه به مفاهیم آن توجه کند. انسان باید به این آموزه‌ها عمل کرده و برای نجات جامعه از ضلالت، این آموزه‌ها را در میان مردم نشر دهد.
آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به معرفی قرآن کریم در کلام حضرت ثامن‌الحجج علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) پرداخت و گفت: بر اساس کلام این امام همام(ع)، قرآن، ریسمان محکم خدا، «عروة الوثقی» خداوند، راه و روش علمی برای رساندن انسان به بهشت و نجات‌دهنده او از عذاب جهنم است.
وی اضافه کرد: قرآن کتابی است که هرچه از تاریخ می‌گذرد، روزبه‌روز جدیدتر می‌شود و با گذشت زمان نه تنها ضعیف نمی‌شود، بلکه نیرومندتر هم می‌شود؛ این کتاب پیام جاویدان خداوند است، حجتی برای تمام انسان‌ها و ناامید کننده همه دشمنان در خدشه وارد کردن به آن است.
وی در پایان قرار گرفتن در عرصه خدمت‌رسانی به قرآن را افتخاری از سوی خداوند معرفی کرد و غنیمت شمردن این فرصت را ضروری دانست.
انتهای پیام/ی30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول