اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی دماوند خبر داد

تحقق 110 درصدی تعهد اشتغالزایی میراث فرهنگی دماوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند از تحقق بیش از میزان تعهد اشتغالزایی این نهاد در دماوند خبر داد و گفت: 110 درصد تعهد اشتغالزایی میراث فرهنگی دماوند تحقق یافت.

تحقق 110 درصدی تعهد اشتغالزایی میراث فرهنگی دماوند
ابراهیم اکبری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: تعهد ایجاد فرصت‏های شغلی میراث فرهنگی شهرستان دماوند در سال جاری 865 نفر بود.
وی ادامه داد: با توجه به تدابیری که از سوی مجموعه خدوم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند اندیشیده شد، این مهم بیش از حد تعهدات از پیش تعیین شده صورت گرفت.
اکبری از شناسایی هنرمندان فعال در بخش مشاغل خانگی خبر داد و افزود: مباحث مرتبط با شناسایی هنرمندان در زمینه مشاغل خانگی کاری دشوار بود که محقق شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند ادامه داد: پس از اجرای طرح شناسایی به‌عنوان مرحله نخست، افراد متقاضی در مرحله بعد در تارنمای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‏نام شدند.
وی اضافه کرد: هنرمندان پس از گذر از این مراحل با در دست داشتن مدارک و همچنین کد رهگیری حاصل از ثبت در این سامانه اینترنتی به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند مراجعه می‏کنند و درخواست خود برای دریافت تسهیلات مالی را ارائه می‏دهند.
اکبری افزود: مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دماوند نیز درخواست‏ متقاضیان را در نشست شورای تصمیم‏گیری مورد بحث و بررسی قرار می‏دهد و پس از تصویب به دبیرخانه کار و اشتغال مستقر در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان معرفی می‏کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند ادامه داد: این اداره نیز افراد معرفی شده را به بانک‏های عامل سطح شهرستان برای اخذ تسهیلات مالی ارجاع می‏دهد.
وی با اشاره به میزان اعتبارات اختصاصی به این مهم خاطر نشان کرد: دولت خدمتگزار در راستای اجرای طرح‏های مشاغل خانگی اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان را به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند اختصاص داد.
اکبری از برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای معرفی‏شدگان به طرح مشاغل خانگی هنرمندان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند در ایام‏الله دهه فجر خبر داد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند تصریح کرد: در صورت فراهم‏سازی ملزومات مقدماتی، برگزاری این نمایشگاه در برنامه کاری قرار می‏گیرد.     
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول