اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

جوانان مسلمانان سفیران بیداری اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوی گفت: جوانان مسلمانان کشورهای اسلامی سفیران بیداری اسلامی هستند.

جوانان مسلمانان سفیران بیداری اسلامی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضی موسوی‌شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اجلاس بین‌المللی «جوانان و بیداری اسلامی» در تهران و تقدیر از ابتکار مسئولان نظام جمهوری اسلامی در برگزاری این اجلاس اظهار داشت: یک هزار و 200 نفر جوان مسلمان و انقلابی از هفت کشور جهان سفیران بیداری اسلامی در منطقه بودند که لرزه بر جان استکبار جهانی انداخته‌اند.

وی با اشاره به سخنرانی تاریخی ولی امر مسلمین جهان در اجتماع پرشور میهمانان اجلاس تصریح کرد: آثار و برکات رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب را در آینده نزدیک در کل جهان اسلام شاهد خواهیم بود.

امام جمعه خوی در ادامه با تبریک دهه فجر، تعدد و تنوع فتنه‌ها و بحران‌سازی‌های استکبار جهانی علیه نظام اسلامی را از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران عنوان و اضافه کرد: با عنایت خداوند، رهبری داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین ولایت‌مداری ملت متعهد ایران اسلامی تمام توطئه‌ها یکی پس از دیگری با شکست مواجه شد.

وی در ادامه راه‌اندازی جریان‌های خودمختاری در ابتدای پیروزی، طراحی چند کودتا، تحمیل جنگ هشت ساله، محاصره اقتصادی، علم کردن پرونده انرژی اتمی، ترور ارکان انقلاب و نخبگان، تهاجم فرهنگی و فتنه سال 88 را از جمله توطئه‌ها و بحران‌سازی استکبار و عوامل او علیه انقلاب اسلامی برشمرد.

شکوری با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی به برکت حاکمیت ولایت فقیه و انسجام ملت حتی یک قدم از مواضع اصولی خود عقب‌نشینی نکرده است، اظهار داشت: عملی ساختن شعار نه شرقی نه غربی، محکوم کردن حمله شوروی سابق به افغانستان، حمله آمریکا به عراق و افغانستان، قطع رابطه سیاسی با آمریکا، نامشروع دانستن رژیم اشغالگر قدس، حمایت قاطع از مسلمانان فلسطین، ایستادگی در برابر تجاوزها‌ و زیاده‌خواهی‌های غرب و اروپا و همچنین حمایت از بیداری اسلامی از جمله مواضع اصولی بین‌المللی و منطقه‌ای نظام جمهوری اسلامی در طول سال‌های پس از پیروزی به شمار می‌رود.

شکوری با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با تمسّک به آیات قرآن اظهار داشت: در دنیا برای نجات دادن انسان‌های مجرم و مقصر از مجازات و اِعمال قانون معمولا از روش‌های متعدد از جمله اِعمال نفوذ، پرداخت غرامت و حمایت دوستان و آشنایان مجرم استفاده می‌شود لکن در دادگاه عدل الهی از این قبیل شفاعت‌ها و حمایت‌ها خبری نیست.

وی در ادامه با اشاره به آیه 48 سوره بقره اظهار داشت: خداوند می‌فرماید بترسید از روزی که هیچ کس از دیگری دفع عذاب نمی‌کند و هیچکدام از شفاعت‌های باطل، پرداخت غرامت و یاری دوستان و آشنایان پذیرفته نمی‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول