اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

3 کمپ ترک اعتیاد در خراسان شمالی راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از راه‌اندازی سه کمپ ترک اعتیاد در این استان خبر داد.

3 کمپ ترک اعتیاد در خراسان شمالی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا یزدان‌پناه بعد از ظهر امروز در نشست فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد خراسان شمالی اظهار داشت: این کمپ‌ها به ترتیب دو مورد در شهرستان شیروان و یک مورد در شهرستان فاروج راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه کمپ ترک اعتیاد فاروج تیپ B بوده و با مشارکت نیکوکاران راه‌اندازی شده است، افزود: دو کمپ ترک اعتیاد نیز در شهرستان شیروان فعالیت خود را اخیراً آغاز کرد.

یزدان‌پناه میزان پذیرش این کمپ‌های ترک اعتیاد را در هر دوره 30 نفر عنوان کرد و گفت: طول درمان در این کمپ‌ها 21 روز بوده که معتادان طی این مدت به صورت شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

وی مهم‌ترین رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را پیشگیری از اعتیاد اعلام کرد و افزود: در این راستا تلاش شده تا با اطلاع رسانی به شیوه‌های گوناگون افراد جامعه و خانواده‌ها را نسبت به مضرات استفاده از مواد مخدر شیمیایی آگاه ساخت.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با تاکید بر اینکه فرهنگ پیشگیری به عنوان مهم‌ترین و کم‌ هزینه‌ترین عامل از سوی خانواده‌‌ها و جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، میزان بازگشت سلامت افراد معتاد به مصرف مواد مخدر صنعتی بسیار کم است. 

وی اضافه کرد: اعتیاد به عنوان یک بیماری اجتماعی دارای عوارض جسمی و روانی ویژه‌ای است و از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی جوامع امروزی محسوب می‌شود.

یزدان‌پناه با بیان اینکه عوارض‌های ناشی از اعتیاد تهدیدی جدی برای جامعه محسوب می‌شود، گفت: این عوارض‌ها سبب رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف شده و ویرانگری‌های حاصل از آن، زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی می‌شود و سلامت جامعه به ویژه کانون گرم خانواده را به مخاطره می‌اندازد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در سطوح مختلف اعم از مدارس، دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج و همچنین مساجد می‌تواند به آگاه سازی افراد جامعه در این ارتباط بینجامد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول