اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هنرسرای خورشید

تئاتر کودکانه «وقتی مامان خونه نیس» به صحنه رفت

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: تئاتر کودکانه « وقتی مامان خونه نیس » به طراحی، نویسندگی و کارگردانی امید نیاز تا پنجم اسفندماه در هنر سرای خورشید اجرا می‌شود.

تئاتر کودکانه «وقتی مامان خونه نیس» به صحنه رفت

امید نیاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در این نمایش که با کمک تماشاگران و کودکان اجرا می‌شود یاد دادن مفاهیمی چون برقراری نظم، قانون گرایی، همکاری و مشارکت به کودکان مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: مخاطبین این نمایش کودکان 3 تا 7 ساله هستند و سعی شده در آن با ایجاد صحنه‌های طنز و فانتزی این گروه سنی به همراه والدینشان مخاطب قرار گیرند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: این تئاتر دیالوگ ندارد و کودکان  از طریق گوینده که در حین نمایش ماجراها را توضیح داده و با شخصیت‌ها به صحبت می‌پردازد داستان نمایش را درک می‌کنند.

وی  درباره داستان این نمایش نیز گفت: این تئاتر ماجرای دو کودک است که در خانه تنها هستند و به این فکر افتاده‌اند که با باز کردن در کمد خوراکی‌های داخلش را بخورند.

نیاز درباره ادامه داستان ادامه داد: با توجه به اینکه کلید بالای کمد قرار دارد و دست آنها به کلید نمی‌رسد آنها از تماشاگران داخل سالن کمک می‌گیرند اما در هیچ‌کدام از کمدها خوراکی نیست.

وی درباره عوامل اجرایی این تئاتر نیز گفت: ایمان نظیفی، بهناز وفا‌جویی و اسماعیل سلمانی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند ضمن اینکه پویا فرهنگ پژوه آهنگ‌سازی این تئاتر را بر عهده داشته و فرناز سرگل‌زایی نیز گوینده این تئاتر است.

این کارگردان تئاتر کودک  در رابطه با موسیقی این نمایش نیز تصریح کرد: موسیقی این تئاتر که به کمک سازهایی مانند پیانو، ویولن، فلوت، سازهای کودکانه ‌سیلوفون ومتالافون است به صورت ‌زنده و با هنرمندی کودکان ‌روی صحنه  اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: آهنگ‌ساز این کار نت‌های کودکانه آن را با دقت زیاد به گونه‌ای نوشته ‌که مخاطب کودک آن را به خوبی درک کرده کودکان نیز بتوانند به راحتی آن را بنوازند.

نیاز با بیان اینکه در سال‌های اخیر کمبود کار تئاتر کودکانه بسیار محسوس است گفت: 15 سال است که برای کودکان کار می‌کنم و پایان‌نامه تحصیلی من نیز درباره بررسی نمایشنامه‌های کودکان و نوجوانان از لحاظ روان‌شناسی بوده است.

وی اضافه کرد: ‌در این نمایشنامه اصول روان شناسی کودک مدنظر قرار گرفته است و از اساتید این رشته و مشاوره روان شناسی ‌نیز در اجرای کار کمک گرفته‌ایم.

این کارگردان تئاتر کودک در ادامه بیان داشت: همچنین هنگام تمرین این نمایش تعدادی از کودکان سه تا شش سال حضور داشتند و تأثیرگذاری این کار بر روی آنها مورد بررسی قرار گرفته و در راستای اصلاح نمایش از این نکات استفاده شد.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان برای دیدن نمایش « وقتی مامان خونه نیس» تا پنجم اسفند ماه می‌توانند از ساعت 18 به هنر سرای خورشید واقع در خیابان کاوه، پل شهید چمران مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول