اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی گلپایگان:

پایان طرح واکسیناسیون تب برفکی در گلپایگان

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی گلپایگان از پایان طرح واکسیناسیون تب برفکی در گلپایگان خبر داد.

پایان طرح واکسیناسیون تب برفکی در گلپایگان

مسعود غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان اظهار داشت: طرح واکسیناسیون تب برفکی از 13 دی‌ماه آغار شد و اول اسفندماه به پایان رسید.

وی افزود: پیش‌بینی شده بود که حدود 20 هزار رأس گاو و 30 هزار رأس گوسفند و بز در این طرح واکسینه شوند، اما با آغاز طرح 19 هزارو 260 رأس گاو و 34 هزار و 610 گوسفند و بز علیه تب برفکی واکسینه شدند که این آمار بیش از تعداد پیش‌بینی شده واکسیناسیون شده بود و صد درصد دام‌های سبک و سنگین شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

رئیس دامپزشکی گلپایگان تصریح کرد: چهار ماه یک‌بار گاوداری‌های صنعتی و دو نوبت دام‌داری‌های سنتی در هر سال تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

وی گفت: طرح واکسیناسیون تب برفکی با کمک بخش خصوصی صورت گرفت که حدود 10 هزارو 562 رأس گاو و گوساله و 17 هزار و 170 گوسفند و بز توسط بخش دولتی و مابقی توسط بخش خصوصی انجام شد.

غفاری اظهار داشت: برای انجام واکسیناسیون هیچ هزینه‌ای دریافت نشد و بر طبق قرارداد مبلغ 108 میلیون ریال به بخش خصوصی بابت انجام این طرح پرداخت شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1390 تاکنون طرح‌های واکسیناسیون تب برفکی در دامداری‌های سنتی و صنعتی انجام شده است، گفت: هیچ‌گونه موارد خاصی از بیماری در شهرستان گلپایگان مشاهده نشده است.

رئیس دامپزشکی گلپایگان هم‌چنین به ضرورت واکسیناسیون دام‌ها اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به بافت سنتی گاوداری‌های شهرستان، متخصصین دامپزشکی باید برای انجام واکسیناسیون به همه دامداری‌ها مراجعه کنند، تا دامی بدون واکسن نماند.

وی تاأید کرد: علاوه بر واکسیناسیون تب برفکی کلیه واکسیناسیون‌های مورد نیاز دام‌ها مانند شاربن، آبله، شاربن علامتی، بروسلوز یا تب مالت و هاری امسال در شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول