اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون وکلای دادگستری قم خبر داد

عضویت 600 نفر در کانون وکلای قم

خبرگزاری فارس: رئیس کانون وکلای دادگستری قم با اشاره به وضعیت وکلا در استان قم تصریح کرد: در حال حاضر 600 نفر از وکلا عضو کانون وکلای استان قم هستند.

عضویت 600 نفر در کانون وکلای قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عباس رحیمی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز وکیل که در مجتمع وتوس قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به جایگاه وکالت اظهار داشت: امروز هفتم اسفند ماه به مناسبت روز وکیل مدافع در سراسر کشور مراسم‌های بزرگداشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اهمیت استقلال کانون‌های وکلا گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارهای وکلای مدافع استقلال و آزادی عمل است.

رئیس کانون وکلای دادگستری قم با اشاره به اینکه در کنار استقلال قاضی باید به استقلال وکلا نیز توجه شود افزود: در اسناد بین‌المللی و میثاق‌های جهانی مسئله وکالت و استقلال وکلا مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز به جایگاه وکلا اشاره شده است افزود: طبق قوانین سازمان ملل همه افرادی که به دلایل مختلف دستگیر می‌شوند، حق دارند که نسبت به انتخاب فردی به عنوان وکیل مدافع اقدام کنند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت وکلا در استان قم تصریح کرد: در حال حاضر 600 نفر از وکلا عضو کانون وکلای استان قم هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون وکلای دادگستری در یک سال گذشته تاکید کرد: از سوی وکلای عضو کانون، 350 مورد وکالت معاضدتی، 200 پرونده وکالت تسخیری و 350 مورد مشاوره رایگان انجام شده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری قم همکاری با کلینیک حقوقی و حضور وکلا در مجتمع‌های قضایی را از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون وکلای دادگستری قم دانست.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول