اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد اردبیل:

رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های نیازمند است

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های نیازمند است.

رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های نیازمند است

بهمن دستاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، رویکرد نهاد انقلابی کمیته امداد را توانمندسازی خانواده‌های نیازمند در سرفصل‌های متعدد اعلام کرد و اظهار داشت: ما به بازتوانی و خودکفایی این خانواده‌ها فکر می‌کنیم و معتقدیم بسیاری از افراد خانواده‌های تحت حمایت می‌توانند با ایجاد فرصت‌های اشتغال و ورود به بازار کار نیاز خود و خانواده‌هایشان را تأمین کنند.

وی تصریح کرد: سعی می‌کنیم در همین راستا در بخش‌های مختلف تسهیلات کارآفرینی و اشتغالزا را در اختیار مددجویان قرار دهیم تا آنها بتوانند بسیاری از نیازمندی‌های خود را تأمین کنند.

دستاری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تنها 6.5 درصد جمعیت استان اردبیل زیر حمایت کمیته امداد هستند که جمعیتی بالغ بر 71 هزار نفر را شامل می‌شود که حدود 11 درصد خانوارهای استان شامل این مجموعه است.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم تا کمک‌های متفرقه مردم را در محلات و مناطق مختلف به سمت کمک حقیقی به نیازمندان جامعه هدایت و کانالیزه کنیم تا مبادا بخشی از جامعه از توانایی خوبی برخوردار بوده و بخش دیگر در وضعیت نداری و بی‌بضاعتی روزگار را به سر کنند.

دستاری برگزاری جشن نیکوکاری را در همین راستا مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر ما چنین جشن‌هایی را در مدارس و در حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان برگزار می‌کنیم هدفمان بیشتر کار فرهنگ‌سازی است تا دانش‌آموزان با همراهی معلمان خود فرهنگ مشارکت در کار خیر و نیک را فرا بگیرند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اردبیل ادامه داد: تنها وظیفه خیرین تأمین لباس، کفش و برخی مایحتاج ظاهری نیست بلکه از خیرین و انسان‌های نیک‌اندیش انتظار داریم با مهر و محبت و عشق و همبستگی خود درس بزرگی را به دانش‌آموزان ارایه کنند.

وی ترویج فرهنگ انفاق، نوعدوستی، سخاوت و دستگیری از افتادگان را در مدارس و با حضور فرهنگیان و اولیا ضروری اعلام کرد و گفت: این تغذیه روحی و عاطفی زمینه‌ساز رشد واقعی دانش‌آموزان و تربیت و تعالی آنها می‌شود.

دستاری افزود: بر همین اساس جشن نیکوکاری با محوریت مدارس و مساجد در روزهای آینده برگزار می‌شود و انتظار داریم مردم خیراندیش استان در آستانه سال نو دستگیر نیازمندان باشند.

وی به نظرسنجی‌های انجام شده در مورد ضرورت حضور مردم در جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری اشاره و تصریح کرد: بسیاری از پاسخ‌دهندگان چنین اقداماتی را به همراه اکرام و بزرگداشت ایتام و نیازمندان جزو سنت‌های حسنه اعلام کرده که به طور یقین در آن مشارکتی فعال دارند.

دستاری در مورد زمان‌شناسی برگزاری برنامه‌های خیر و نیکوکارانه خاطرنشان کرد: ما اگر در ماه رمضان سفره‌های احسان و اطعام برپا می‌کنیم و یا در ماه محرم و صفر در دستگیری از افراد نیازمند حرکت‌هایی را انجام می‌دهیم به یقین نتایج مثبتی را دریافت کردیم که در این ایام خاص به مانند نزدیکی عید و برگزاری جشن نیکوکاری به این حرکت دست می‌زنیم.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: عزت نفس خانواده‌های ما به ویژه نیازمندان واقعی جامعه وصف‌ناپذیر است چرا که اکثر خانواده‌ها تمایلی ندارند که خود واقعیت‌ها و نیازهای خود را بازگو کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول