اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شرکت هیئت افغانستانی در ضیافت شام اتاق بازرگانی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: هیئت تجاری، بازاریابی منتخب افغانستان که به خراسان شمالی سفر کرده است، در دومین شب اقامت خود در این استان در ضیافت شام اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی شرکت کردند.

شرکت هیئت افغانستانی در ضیافت شام اتاق بازرگانی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به اینکه تمام آمادگی‌ها برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با افغانستان در خراسان شمالی فراهم است، گفت: خراسان شمالی امسال 14 میلیون و 287 هزار دلار کالا به افغانستان صادر کرده است که این میزان باید به چهار برابر افزایش یابد.

محمد صمدی اظهار داشت: افغانستان سومین کشور صادر کننده کالا از خراسان شمالی را تشکیل می‌دهد که به خاطر شرایط این کشور این زمینه وجود داشته تا این مناسبات افزایش یابد.

وی با اشاره به تشکیل 5 کارگروه برای عقد قرارداد با تجار افغانستان تصریح کرد: این کمیسیون‌ها شامل ساختمان، مواد غذایی، محصولات کشاورزی، پتروشیمی و پلاستیک هستند.

وی یادآور شد‌:افغانستان بهترین بازار را برای صادرات کالاهای خراسان شمالی داشته از این رو باید تمام صادرکنندگان استان از این فرصت به نحو شایسته استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 25 درصد از سهم صادرات خراسان شمالی به کشور افغانستان صورت می‌گیرد، اظهار امیدواری کرد تا با امضای قراردادهای جدید این میزان افزایش یابد.

این نخستین سفر هیئت خارجی به خراسان شمالی بوده که هماهنگی‌های لازم با سازمان توسعه تجارت خارجی ایران و سفارت خانه‌ انجام شده است.

مراسم ضیافت شام هیئت تجاری بازرگانی افغانستان دردومین روز از اقامت در محل کمپ پتروشیمی خراسان برگزارشد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول