اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور:

اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است.

اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام علی رنجبر امروز در مراسم معارفه دبیر جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در خرم‌آباد با بیان اینکه فریضه‌های امر به معروف و نهی از منکر در ایران که یک کشور ولایی و اسلامی است تا حدودی مظلوم واقع شده گفت: می‌طلبد نسبت به احیای این فریضه در جامعه اقدامات اساسی صورت بگیرد.

وی به تذکر لسانی اشاره کرد و اظهار داشت: در زمینه نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در کشور درصدد هستیم، از سال آینده تذکر لسانی را در شهرهای کوچک و پس از آن در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها شروع کنیم.

حجت‌الاسلام رنجبر با بیان اینکه اگر به این فریضه مهم در جامعه عمل و توجه شود، مابقی فرایض نیز اجرا می‌شود، گفت: یکی از اصولی که در اسلام به عنوان اصل بقای اسلام معرفی شده همین فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که باید به آن توجه شود.

معاون امور استان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور به آیات 116 هود و 79 مائده در خصوص اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از امت اسلامی بگیرند، دیگر چیزی ندارند.

وی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر باید مثل نماز مورد توجه قرار بگیرد، چرا که همه مسلمان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند، خاطرنشان کرد: باید در زمینه نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اقدامات اساسی صورت بگیرد و ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام رنجبر بر فرهنگ‌سازی در این ارتباط در جامعه تأکید کرد و گفت: باید تلاش کرد تا این باور در جامعه بوجود آید که مردم عمل به این فریضه مهم را به عنوان یک مسئولیت دنبال کنند.

وی یادآورشد: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی مورد افراط و تفریط واقع شده چرا که عده‌ای از مسلمان این فریضه را جزو اصول و عده‌ای دیگر جزو فروع می‌دانند و این در حالی است که هر دو دسته نتوانسته‌اند در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر آنچنان که شایسته است موفق باشند.

طی حکمی از سوی آیت‌الله احمد جنتی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، علی‌حسین پازدار به عنوان دبیر این ستاد در استان لرستان معرفی و منصوب شد.

طی مراسمی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان با حضور حجت‌الاسلام علی رنجبر معاون امور استان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های سرهنگ پاسدار تیمور سپهوند، دبیر سابق احیای امر به معروف و نهی از منکر لرستان، سرهنگ پاسدار علی‌حسین پازدار به‌ عنوان دبیر جدید این ستاد در لرستان معرفی شد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول