اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات و آبزیان استان اردبیل:

هشت مرکز پرورش ماهیان سردابی در کوثر فعال است

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: هم اکنون هشت مرکز پرورش ماهیان سردابی در شهرستان کوثر فعال است و زمینه اشتغال صدها نفر در این مراکز فراهم شده است.

هشت مرکز پرورش ماهیان سردابی در کوثر فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات پرورش آبزیان در شهرستان کوثر اظهار داشت: یکی از سیاست‌گذاری‌های اصلی ما توسعه مراکز پرورش ماهیان سردابی با استفاده از منابع آبی در نقاط مختلف استان است که در کوثر نیز به دلیل ظرفیت مناسب در این حوزه می‌توان سرمایه‌گذاری‌های کلانی را انجام داد.

وی از تدوین سند توسعه آبزی‌پروری استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در این سند سعی شده است راه‌های توسعه و موانع آن به دقت مورد توجه قرار گرفته و بستر اشتغال مولد در این بخش نیز بیش از گذشته مهیا شود.

واعظی خاطر نشان کرد: در این سند سعی کردیم به تفکیک شهرستان میزان تولید سالانه و افزایش آن را مورد ارزیابی قرار داده و با تکمیل این سند آن را به سازمان شیلات ارسال کنیم تا با تصویب نهایی زمینه اجرای این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها به وجود آید.

این مسئول اضافه کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های ما برای سال آینده افزایش تولید آبزیان تا سقف سه هزار و 200 تن است که انتظار می‌رود به این هدف‌گذاری خود تا پایان سال آینده برسیم.

وی ادامه داد: متقاضیان استفاده از تسهیلات بانکی برای تأمین سرمایه در گردش در این بخش می‌توانند به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه و از مزایای این تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش فارس، مدیر شیلات و آبزیان استان اردبیل در ادامه بیان کرد: هدف توسعه این بخش و افزایش تولید آبزی در سطح استان صدور مجوزهایی برای تولیدکنندگان متخصص است تا بتوانند اهداف خود را پیاده کنند.

واعظی در ادامه گفت:‌ با هدف ارتقای دانش فنی پرورش‌دهندگان و علاقمندان آماده برگزاری کلاس‌های آموزشی آبزی‌پروری در این شهرستان هستیم.

وی افزود: شهرستان کوثر یکی از شهرستان‌های مستعد در آبزی‌پروری است که وجود منابع آبی مختلف و مناطق مستعد به این ظرفیت کمک کرده است تا بتوانیم برای پرورش آبزیان سردابی و گرمابی اقدام کنیم.

واعظی تصریح کرد: با توجه به این شرایط و قابلیت شهرستان کوثر در جنوب استان تولید سالانه ماهی در این شهرستان یک هزار تن است که سال آینده بایستی این رقم افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: در این شهرستان در کنار پرورش و تولید انواع آبزیان گرمابی و سردابی در سال‌های اخیر اقدام به رهاسازی ماهیان زینتی نیز کرده‌ایم تا بتوانیم در این حوزه نیز به اهداف خود دست پیدا کنیم.

واعظی از واگذاری 25 هزار بچه ماهی برای تولیدکنندگان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد در اختیار پرورش‌دهندگان ماهی در شهرستان قرار گرفته تا به تولید و تکثیر آن اقدام کنند.

وی وجود رودخانه قزل‌اوزن و قابلیت دریاچه سد لیکوان را به عنوان مناطق بکر در توسعه شیلات این شهرستان یادآور شد و ادامه داد: کیفیت ماهی تولیدی در دریاچه سد لیکوان از بسترهای بکر تولید آبزیان در استان اردبیل کم نظیر است.

واعظی گفت: در همین راستا زیرساخت‌های اولیه طرح تعاونی شهرک آبزی‌پروری کوثر در محل مشکول به اتمام رسیده و اقدامات اولیه برای تحویل 40 هکتار زمین مورد نیاز انجام شده است.

وی در پایان سخنان خود افزود: با استفاده از آب رودخانه قزل‌اوزن و با هدف اشتغالزایی مجتمع آبزیان در کنار رودخانه قزل‌اوزن ایجاد می‌شود که در این زمینه چهار میلیارد ریال تاکنون هزینه شده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول