اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

33 سال سرافرازی - 27

بهره‌برداری نخستین واحد پرورش ماهی مجهز به اکسیژن‌ساز کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شیلات شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه و جویبار از بهره‌برداری نخستین واحد پرورش ماهی مجهز به دستگاه اکسیژن ساز خالص کشور در شهرستان قائمشهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بهره‌برداری نخستین واحد پرورش ماهی مجهز به اکسیژن‌ساز کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، صفی‌الله عسگری‌فر ظهر امروز در آیین افتتاح مزرعه پرورش ماهی قزل آلای 10 تنی نیمه متراکم شقایق فرح زاد واقع در روستای کفشگرکلای ارطه با اشاره به حمایت‌های دولت نهم و دهم در آبزی‌پروری به ویژه ماهی قزل‌آلا اظهار داشت: در سال 84 دو واحد پرورش ماهی قزل‌آلا با تولید سالانه 25 تن در شهرستان قائمشهر وجود داشت.

وی تصریح کرد: این میزان تا سال جاری به 17 واحد پرورش ماهی قزل‌آلای پیشرفته و نیمه متراکم و با بهره برداری از حداقل آب و حداکثر تولید در شهرستان قائمشهر افزایش یافت که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، تولید ماهی در این شهرستان از مرز 400 تن نیز عبور کند.

رئیس اداره شیلات شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه و جویبار با اشاره به سیاست شیلات مبنی بر کاهش توسعه کمی واحدهای آبزی‌پروری تصریح کرد: افزایش کیفیت تولید در واحدهایی که آماده بهره‌برداری هستند در دستور کار شیلات قرار گرفته است.

عسگری‌فر از بهره‌برداری از نخستین واحد آبزی‌پروری مجهز به دستگاه اکسیژن‌ساز خالص کشور در قائمشهر خبر داد و گفت: هزینه این پروژه سه میلیارد ریال است که مراسم افتتاح این واحد به صورت ملی در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در این پروژه با افزایش مصرف آب از سفره‌های زیرزمینی، تولید ماهی از 20 تن به 100 تن افزایش یافت.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول