اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های گیلان:

کتابخانه ملی رشت نماد فرهنگی گیلان است

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: کتابخانه ملی رشت یکی از نمادهای مهم فرهنگی گیلان است.

کتابخانه ملی رشت نماد فرهنگی گیلان است

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمد احمدی‌پور ظهر امروز در جریان بازدید از کتابخانه ملی این شهر حمایت مردم و مسئولان نسبت به این کتابخانه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: کتابخانه ملی رشت یکی از نمادهای مهم فرهنگی استان است.

وی، با بیان اینکه برای برطرف شدن مشکلات کتابخانه ملی رشت تفاهمنامه‌ همکاری مشترک در قالب کتابخانه مشارکتی امضا شده است، افزود: با امضای این تفاهمنامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان می‌تواند در راستای به‌روز رسانی کتابخانه ملی رشت اقدام کند.

‌این مسئول، آموزش به پرسنل و کتابداران، ارسال نشریات و کتب جدید و مکانیزه کردن منابع کتابخانه‌ای با کتابخانه ملی رشت را از جمله مفاد این تفاهمنامه ذکر کرد.

مدیر کتابخانه ملی رشت نیز در این دیدار تاریخچه تاسیس این کتابخانه را در سال 1306 عنوان کرد و اظهار داشت: کتابخانه ملی رشت نخستین نهاد مدنی در کشور که با همکاری و حمایت مردم و مسئولان آن زمان تاسیس و راه‌اندازی شد.

عباس شرفی با اشاره به اینکه کتابخانه ملی رشت با یک‌هزار و 750 جلد کتاب تاسیس شد، تصریح کرد: اکنون این کتابخانه دارای بالغ بر 250 هزار کتاب ارزشمند است.

وی، کتابخانه ملی رشت را یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های کشور عنوان کرد و ابراز داشت: کتابخانه ملی رشت در حوزه علوم انسانی نیز فعالیت می‌کند.

این مسئول کتابخانه ملی رشت را نیازمند حمایت بیشتر مسئولان در به‌روز رسانی دانست و اذعان داشت: به‌روز رسانی خدمات کتابخانه‌ای و دریافت کتاب‌های جدید برای برطرف کردن نیازهای مراجعان امری ضروری است.

وی نوع معماری کتابخانه ملی رشت را برگرفته از معماری شرق اروپا دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر کتابخانه ملی زیر نظر جمعیت نشر فرهنگ گیلان اداره می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول