اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/خراسان جنوبی نگین کویر ایران/

پورسلطانی: بشرویه شاهراه عبور مسافران غرب به شرق است

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه گفت: بشرویه شاهراه عبور مسافران غرب کشور به سمت شرق ایران از جمله مشهد است.

پورسلطانی: بشرویه شاهراه عبور مسافران غرب به شرق است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا پورسلطانی صبح امروز در بازدید از ستاد تسهیلات نوروزی بشرویه با اشاره به اقدامات مفید و مؤثری که در راستای حفظ و معرفی آثار باستانی و میراث فرهنگی شهرستان انجام شده است، اظهار داشت: در ایام عید نوروز اقدامات لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی با رویکرد بومی و سنتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: مسیر بشرویه شاهراه عبور مسافران غرب کشور به سمت مشرق به ویژه مشهدالرضا(ع) است و این امر به ما کمک می‌کند از این فرصت در راستای معرفی جاذبه‌های زیبا و طبیعی و آثار تاریخی آن استفاده شود.

فرماندار بشرویه اضافه کرد: سه منطقه کویر، آسیاب‌های آبی و قلعه دختر شهرستان از مناطق بکر و نمونه برای جذب مسافر و گردشگر داخلی و خارجی هستند.

پورسلطانی در معرفی قلعه دختر شهرستان تاکید کرد: از جمله قدیمی‌ترین آثار بشرویه قلعه‌ای‌ است که در 12 کیلومتری غرب بشرویه در مجاورت آسیاب آبی معروف به آسیاب دهنه بر بالای کوهی به ارتفاع 400 متر از سطح زمین قرار دارد و بنام قلعه دختر معروف است.

وی گفت: این قلعه بر بالای قله‌ای مخروطی شکل قرار گرفته و از سه طرف مشرف به پرتگاه بوده که تقریبا غیر قابل عبور است و فقط از سمت جنوبی به آن راه عبور سختی وجود دارد.

فرماندار بشرویه با بیان اینکه در زمینه سابقه تاریخی این قلعه دو نظر وجود دارد، افزود: یکی این است که قلعه مزبور در عداد سلسله قلاعی است که به همین نام از دوران ساسانی باقی مانده‌اند و نمونه‌هایی از آن در دیگر شهرهای ایران همچون قلعه دختر فیروزآباد، قلعه دختر بین مشهد و تربت حیدریه، قلعه دختر بجستان و قلعه دختر شوشتر است.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول