اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه زینب تبریز:

حضرت زینب راه مقاومت در برابر باطل را به همه نسل‌های بشر نشان داد

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه زینب تبریز گفت: حضرت زینب (س) تجسم زهد، ورع، علم، عفاف و شهامت است که راه مقاومت در برابر باطل را به همه نسل‌های بشر نشان داده است.

حضرت زینب راه مقاومت در برابر باطل را به همه نسل‌های بشر نشان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز عشرت شایق پیش از ظهر امروز در مراسم جشن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) در تبریز به ویژگی‌های متعدد حضرت زینب (س) پرداخت و افزود: ایثار، فداکاری، صبر و بردباری، علم وسیع و دانش وافر، سخنان سنجیده و منطقی او در فرصت‌های حساس از این زن پرورش یافته در خانه ولایت، شخصیتی بی‌نظیر، رزم‌آوری شجاع، جهادگری بی‌باک و سخنوری توانا را در قلوب و اذهان ترسیم کرده است که همواره الگوی جهانیان و نسل‌های آینده خواهد بود.

وی افزود: حضرت زینب (س) نمونه‌ای کامل از فضیلت‌های انسانی بود که در دنیای پر از فریب و نامردی صلای آزادی و انسانیت سر داد و از فضیلت‌های انسانی و ارزش تعالیم اسلام سخن گفت و در کوفه و شام مردمی را که دست خویش را به خون شهدای کربلا آغشته کرده و جشن پیروزی به راه انداخته بودند به باد ملامت گرفت و آنان را منقلب کرد.

این پژوهشگر مسائل فرهنگی، حضرت زینب (س) را الگو و نمودار حق و جهاد در راه خدا و نگهدارنده ایمان و عقیده، قهرمان دلیری و شجاعت، جلوه فصاحت و بلاغت، آتش‌افشان حق در برابر ستمگران و کوبنده دژخیمان زورگو دانست و افزود: در دنیای خالی از معنویت امروز که در آن منحرفان و دین‌ستیزان دست به فرقه‌سازی و تولید ادیان و مکاتب‌ الحادی می‌زنند بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازنگری و تبیین شخصیت انسان‌هایی همچون فاطمه زهرا (س) و حضرت‌ زینب (س) هستیم تا الگویی باشند برای انسان‌هایی که سعادت واقعی را طالبند.

وی با تاکید بر احیای تفکر حضرت‌ زینب (س) در جامعه گفت: کسانی که برای معرفی مناقب و فضائل بزرگان دین به ویژه زنان برگزیده عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) قدم بر‌می‌دارند، در حقیقت راه سعادتی را به جامعه بشری می‌نمایانند که در آن ارزش‌ها و خصال نیکو تنظیم‌کننده روابط انسان‌ها با همدیگر است.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، تبیین افکار حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در مورد جایگاه والای زن در اسلام و نظام جمهوری اسلامی را ضروری دانست و افزود: هر حرکت منسجمی که بر مبنای اصول و ارزش‌های الهی مطرح شود می‌تواند اثرات فوق‌العاده‌ای بر روی افکار عمومی اخلاق‌مدار جهانیان داشته باشد.

شایق در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش سرنوشت‌ساز زنان ایرانی در طول تاریخ و به ویژه مبارزه با رژیم طاغوت و حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: زنان فهیم، متدین و ولایت‌مدار کشورمان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) همواره تکلیف الهی و ملی خویش را تشخیص داده و در هر برهه از زمان به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول