اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه مطالعات راهبردی و تربیت جهادی:

مهمترین تاثیر راهیان‌نور در تربیت افراد جلو‌ه‌گر می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه مطالعات راهبردی و تربیت جهادی گفت: هدف اصلی اردوهای راهیان‌نور تربیت افراد است و جنبه‌های آموزشی در درجه دوم اهمیت قرار دارند.

مهمترین تاثیر راهیان‌نور در تربیت افراد جلو‌ه‌گر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت‌الاسلام محمدعلی اخوان در حاشیه بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: سفر به مقتل شهدا خصوصا در هنگامه نو شدن سال، می‌تواند بهترین کارگاه رویش خوبی‌ها در انسان باشد.

وی با اشاره به اینکه تربیت انسان به شرایط گوناگون بستگی دارد افزود: متخصصین تربیتی 70 عامل متفاوت را برای تربیت انسان ذکر کرده‌اند که اردوهای راهیان‌نور می‌تواند ظرفیت بروز این عوامل برای تربیت افراد را داشته باشد.

مسئول حوزه مطالعات راهبردی و تربیت جهادی ادامه داد: هدف اصلی اردوهای راهیان‌نور تربیت افراد است و جنبه‌های آموزشی در درجه دوم اهمیت قرار دارند.

وی ابراز داشت: در جامعه همواره دو جریان حق و باطل وجود دارد که جریان حق در خدامحوری و جریان باطل در حق محوری خلاصه می‌شود و ما اگر بخواهیم برای خدامحوری الگویی برای جوانانمان معرفی کنیم و او را حسینی تربیت کنیم باید او را در فضایی قرار دهیم که با الگوهای موفق خدا محور آشنا شود و راهیان‌نور یکی از بهترین این فضاهاست.

اخوان گفت: شیعه معتقد است که کسانی که در راه خدا جانشان را فدا کرده‌اند، زنده بوده و می‌توانند تاثیرگذار باشند و قرآن نیز این معنا را به ما می‌فهماند و تاکید می‌کند که گمان نکنید آنها مرده‌اند بلکه زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی می‌گیرند.

وی اظهار داشت: مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس موزه تاریخی نیست و شهدا نیز بخشی از تاریخ به حساب نمی‌آیند، بلکه شهدا زنده هستند و در زندگی امروز ما نیز تاثیرگذارند.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول