اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خدمت‌رسانی به راهیان نور، توفیقی که شاید تکرار نشود

خبرگزاری فارس: خدمات‌رسانی به کاروان‌های راهیان نور در شرایط کنونی توفیقی است که شاید در سال‌های دیگر برای هر شخص تکرار نشود و باید این توفیق الهی را غنیمت شمرد.

خدمت‌رسانی به راهیان نور، توفیقی که شاید تکرار نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از مناطق عملیاتی خوزستان، راهیان نور، زائران سرزمین‌های خون و شجاعت از جمله افراد پاک و معصومی هستند که برای تجدید بیعت با شهدا و آرمان‌های آنها سختی مسیر و بدی آب و هوا را تحمل می‌کنند تا در رمل‌های داغ سرزمین‌های دفاع مقدس لحظه‌ای سختی شهدا را درک کنند.

* خدمت‌رسانی ادامه دارد

معاون عمرانی وزیر کشور در خصوص اقدامات صورت گرفته برای پذیرایی مناسب از کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب کشور می‌گوید: شهرداری‌ها با توجه به اهداف و وظایف محوله در زمینه اداره شهر و ارائه خدمات شبانه‌روزی به شهروندان، در ایام تعطیلات نوروز علاوه بر خدماتی که به صورت روزمره انجام می‌دهند خدمات مضاعفی را نیز به منظور رفاه حال مسافران نوروزی و گردشگران برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

حمیدرضا ارشاد منش می‌افزاید: استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و نیروی انتظامی و پلیس راهور ناجا و آتش‌نشانان، هلال احمر، بهزیستی، سازمان راهداری و ادارات راه‌ها در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با توجه به ابلاغ دستورالعمل تشکیل ستادهای تسهیلات سفرهای نوروزی به ریاست استانداران به منظور آمادگی جهت استقبال از مسافرین نوروزی فعالیت‌های مختلفی را با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی انجام داده‌اند که این خدمات تا پایان نیمه اول فروردین ماه همچنان ادامه دارد.

ارشاد منش فعالیت‌های شهرداری‌ها برای رفاه هرچه بیشتر شهروندان و مسافران نوروزی و گردشگران ایام نوروز را در سه بخش عمده آماده‌سازی عمومی شهر، ارائه تسهیلات و امکانات و اجرای برنامه‌های جنبی برای مدیریت اوقات فراغت مسافران بیان  و تاکید می‌کند: شهرداری‌های سراسر کشور به این منظور از نیمه اسفند ماه اقدامات مختلفی را نظیر رفع سد معابر و جمع‌آوری نخاله‌ها و پسماندها، آذین‌بندی و نورپردازی فضاهای عمومی شهری، تأمین پارکینگ‌ها به میزان کافی، آمادگی حداکثری آتش‌نشانی‌ها و واحدهای خدمات شهری و برنامه‌ریزی برای تأمین وسایل نقلیه عمومی و تسهیل ترددهای شهری در نقاط پرازدحام انجام داده‌اند.

وی در ادامه می‌افزاید: همچنین شهرداری‌ها اقداماتی نیز برای پذیرایی مسافران نوروزی انجام داده‌اند که تخصیص و آماده‌سازی امکاناتی برای استقرار چادرهای مسافران، استقبال از مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرها، تهیه و پخش بروشورهای اطلاع‌رسانی و آموزشی، برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی گلزار منور شهدا و آرامستان‌ها، هماهنگی برای برپایی آیین‌های سنتی و بومی در شهرها و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقه‌های مختلف با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی انجام داده‌اند.

* 850 کیوسک راهنمایی مسافر

ارشاد منش می‌گوید: شهرداری‌های سراسر کشور بیش از 850 کیوسک اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهرها استقرار داده‌اند و بیش از 6 میلیون برگ نقشه شامل مراکز تاریخی، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، ستادهای هدایت و اسکان مسافران نوروزی توسط شهرداری‌ها توزیع شده و در برخی شهرها نقشه شهر از طریق بلوتوث در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته است.

وی در ادامه فعالیت بیش از 60 هزار تاکسی درون‌شهری در ایام نوروز، توزیع بسته‌های فرهنگی توسط 350 شهرداری کشور در مبادی ورودی شهرها، ایجاد کمپ موقت توسط 260 شهرداری و اجرای هزاران سفره هفت‌سین در میادین شهرها را از دیگر اقدامات شهرداری‌ها در ایام تعطیلات نوروز برشمرد.

ارشاد منش همچنین از آماده‌باش یک‌هزار و 440 ایستگاه آتش‌نشانی در تعطیلات نوروز با بیش از 4 هزار و 500 خودروی آتش‌نشانی و راه‌اندازی گشت‌های سلامت و بهداشت در ایام نوروز از سوی شهرداری‌ها خبر داده و می‌افزاید: به لطف خدا تاکنون هیچگونه حادثه خاصی در زمینه حریق و آتش‌سوزی در کمپ‌های موقت گزارش نشده است.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته برای پذیرایی مناسب از کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب کشور تأکید می‌کند: حضور کاروان‌های راهیان نور در یادمان‌های مرزی موجب آشنایی بیشتر نسل جوان با ایثار و فداکاری‌های رزمندگان در دوران هشت ساله دفاع مقدس می‌شود و با توجه به حضور معاونان عمرانی استانداری‌ها در کارگروه مربوطه اقدامات خوبی برای پذیرایی و اسکان کاروان‌های راهیان نور با کمک شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها به عمل آمده و شاهد اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، برپایی ایستگاه صلواتی برای مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور بازدید کننده و برپایی نمایشگاه هستیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین در خصوص برنامه های دهیاران در مناطق روستایی به منظور استقبال از عید نوروز و پذیرایی از مسافران می‌گوید: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده دهیاران پر تلاش کار آماده‌سازی روستاها برای استقبال از سال جدید را از نیمه اسفند آغاز کرده‌اند و دهیاران روستاهای دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری فعالیت‌های ویژه‌ای را با هماهنگی ستادهای تسهیلات سفرهای نوروزی استان‌ها انجام داده‌اند که همچنان ادامه دارد.

* کمپ سیار در مسیر راهیان نور

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی در این باره می‌گوید: اکیپ‏های سیار در همه نقاط کشور مستقر نیستند و در مسیرهای راهیان نور این اکیپ‌ها مستقر شده‌اند.

غلامرضا معصومی می‌افزاید: اکیپ‏هایی از این دست، صرفاً در مناطق جنوبی کشور و در راستای ارائه خدمات به مسافران سرزمین‏های نور فعال هستند.

وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل تردد دائمی کاروان‏های راهیان نور در استان خوزستان، 47 اکیپ سیار اورژانس در این مناطق باید حضور داشته باشند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی در ادامه از افزایش 10 درصدی پایگاه‏های اورژانس پیش بیمارستانی در کشور خبر می‌دهد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی خاطر نشان می‌کند: این نهاد با تمام توان خود همراه مطمئن مسافران نوروزی و راهیان نور در جاده‏های کشور هستند.

-----------------------------

گزارش: مجتبی نارنج پور

-----------------------------

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول