اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات و آبزیان اردبیل:

پرورش ماهی کپور در شورابیل اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل از رهاسازی و پرورش ماهیان نوع کپور در دریاچه شورابیل این استان خبر داد.

پرورش ماهی کپور در شورابیل اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر‌آرمان واعظی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از استخرهای پرورش ماهی در خلخال اظهار داشت: امسال تلاش می‌کنیم در تمام منابع آبی استان اردبیل ظرفیت پرورش ماهی فراهم کنیم تا در یک روند افزایش بتوانیم در سال جاری ظرفیت پرورش ماهیان سردابی و گرمابی استان را به بیش از سه هزار و 500 تن برسانیم.

وی از رهاسازی 100 هزار قطعه انواع ماهی گرمابی در بزرگ ترین دریاچه استان اردبیل (شورابیل) خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این کار با هدف بهره‌برداری درست از منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی استان انجام شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل این اقدام را یکی از اولویت برنامه‌های شیلات و آبزیان برای تولید انواع ماهیان پرورشی سردآبی و گرم‌آبی اعلام کرد و بیان داشت: این اقدام ظرفیت مناسبی را نیز در تحقق اهداف به وجود می‌آورد.

واعظی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار محموله بچه ماهیان فیتوفاگ، کپور معمولی، آمور، بیگ‌هد در دریاچه شورابیل اردبیل رهاسازی شده که با وزن متوسط 20 گرم به سرعت قابل افزایش و رشد خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: با توجه به موقعیت و شرایط این دریاچه طرح رهاسازی بچه ماهی به دو منظور تولید گوشت سفید و صید تفریحی اجرایی می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر استان اردبیل در زمینه نیاز مردم به استفاده از آبزیان خودکفا شده و ما آماده صادرات این محصول به استان‌های دیگر هستیم.

واعظی سود حاصله از پرورش ماهیان گرم‌آبی و سردآبی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: ما آمادگی همکاری نزدیک با سرمایه‌گذاران در این حوزه را داریم اما به رغم استعدادهای بالای شهرستان خلخال و دارا بودن زیر‌ساخت‌های آبزی‌پروری با برخی مشکلات روبرو هستیم که انتظار می‌رود امسال برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز از رفع مشکل پروژه آبزی‌‌پروری چم در خورش رستم خبر داد و اظهار داشت: با فعالیت این پروژه و راه‌اندازی این مجموعه در هر دوره 150 تن ماهی گرم‌آبی تولید می‌شود.

رسول انام‌پور تصریح کرد: در کنار اشتغالزایی برای 30 نفر، زمین این پروژه در فاز اول به مساحت 27 هکتار در حال واگذاری است و در مجموع برای تکمیل این پروژه 750 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول