اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شادگان خبر داد

بازدید روزانه 1800 گردشگر نوروزی از تالاب بین‌المللی شادگان

خبرگزاری فارس: فرماندار شادگان از بازدید روزانه یک‌هزار و 800 گردشگر نوروزی از تالاب بین‌المللی در این منطقه خبر داد.

بازدید روزانه 1800 گردشگر نوروزی از تالاب بین‌المللی شادگان

سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: تالاب بین‌المللی شادگان در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌ است.

وی با بیان اینکه تالاب شادگان بزرگ‌ترین تالاب ایران است، اظهار کرد: این تالاب یکی از 18 تالاب بین‌المللی ثبت شده در یونسکو است.

فرماندار شادگان در ادامه با اشاره به اینکه این تالاب نقش رابط بین رودخانه جراحی و خلیج فارس را ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: تالاب بین‌المللی شادگان محل مناسبی برای پذیرش پرندگان آبزی مهاجری است که از شمال اروپا و کانادا و سیبری در پاییز به منطقه روی می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه در نوروز امسال استقبال بسیار خوب و بی‌نظیری از تالاب شادگان شد، خاطرنشان کرد: امسال از جای جای ایران به‌ویژه از استان‌های اصفهان، فارس و شهرهای شمالی از منطقه جذاب و دیدنی تالاب دیدن کردند.

به گفته فیوضی امسال به طور متوسط روزانه بین یک‌هزار و 500 تا یک هزار و 800 گردشگر از این تالاب بازدید می‌کردند.

وی اضافه کرد: شادگان به لحاظ برخورداری از تالاب بین‌المللی شادگان و قرار داشتن در مسیر آبادان، ماهشهر هر سال میزبان تعداد زیادی مسافر و مهمان نوروزی است.

فرماندار شادگان افزود: این منطقه امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تعداد زیادی مهمان و مسافر نوروزی از اقصی نقاط مختلف کشور به این شهرستان ورود و از آن بازدید کردند.

وی در پایان گفت: پوشش گیاهی درون تالاب، چراگاه و منبع مهم تأمین علوفه و غذا برای دام‌های روستاییان حاشیه تالاب تلقی می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول