اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری اردوی جهادی در تعطیلات نوروز

دانشجویان بسیجی به 5 هزار نفر در رودبار خدمات‌رسانی کردند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت گفت: گروه جهادی ثارالله وابسته به دفتر بسیج دانشجویی جیرفت با هدف خدمات‌رسانی به مناطق محروم، طی 15 روز در ایام نوروز به 5 هزار نفر در شهرستان رودبار خدمات‌رسانی کردند.

دانشجویان بسیجی به 5 هزار نفر در رودبار خدمات‌رسانی کردند

ناصر بهروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار کرد: گروه جهادی ثارالله وابسته به دفتر بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت متشکل از دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علوم‌پزشکی، جامع جیرفت، پیام نور، علمی کاربردی و غیر انتفاعی جاوید طی 15 روز در ایام نوروز سال جاری به 5 هزار نفر در شهرستان رودبار خدمات رسانی کردند.

وی افزود: گروه جهادی ثارالله از 25 اسفند سال 90 فعالیت خود را در عرصه‌های بهداشت و درمان، دامپزشکی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و کشاورزی در بخش مرکزی رودبار جنوب و منطقه جازموریان آغاز و در دهم فروردین سال 91 به پایان رساند.

بهروز با اشاره به فعالیت‌های دامپزشکی در این اردو تصریح کرد: واکسیناسیون 15 هزار رأس دام سبک و سنگین در بخش جازموریان  توسط جهادگران گروه ثارالله انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پزشکی نیز توسط استادان و دانشجویان این رشته با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار خدمات درمان، ویزیت رایگان و تجویز دارو به 500 نفر بیمار در 20 روستا انجام و آموزش‌های بهداشتی به مردم منطقه ارائه شد.

بهروز با اشاره به اقدامات انجام شده در عرصه بهداشت عمومی گفت: جهادگران بسیج دانشجویی جیرفت طی این اردو به 730 نفر مرد و یک‌هزار و 20 نفر زن در 12 روستا آموزش‌های بهداشت عمومی را ارائه دادند.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت گفت: در عرصه عمرانی نیز دو باب مسجد در روستای توکل‌آباد و سردی از توابع بخش مرکزی رودبار احداث و آبرسانی به روستای شهیدآباد به طول دو کیلومتر نیز انجام شد.

بهروز با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در عرصه فرهنگی در مدت برگزاری این اردو یادآور شد: کلاس‌های قرآن و احکام، اخلاق، جنگ نرم، خیاطی، طراحی و نقاشی، رایانه و زبان انگلیسی نیز در پنج روستا برگزار شد.

وی افزود: ترویج و آموزش مبارزه با آفت‌های‌ محصولات کشاورزی نیز از جمله اقداماتی است که در عرصه کشاورزی طی این اردوی جهادی انجام گرفت.

بهروز اشاعه فرهنگ بسیجی و خودسازی دانشجویان را از برکات این اردوی جهادی برشمرد و گفت: این اردوها در راستای انجام فرمان مقام معظم رهبری برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم و توانمندسازی دانشجویان برای پذیرش مسئولیت‌ در آینده برپا شد.

وی با بیان اینکه این ششمین اردویی بود که توسط گروه ثارالله برگزار شد، خاطرنشان کرد: این اردوی جهادی با حضور 80 نفر از دانشجویان بسیجی هفت مرکز آموزش عالی شهرستان جیرفت و تعدادی از استادان دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت در راستای خدمات‌رسانی به مناطق محروم، در شهرستان رودبار برگزار شد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول