اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر ابرکوه:

سومین دوره انتخابات مجمع هلال‌احمر ابرکوه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر ابرکوه گفت: مرحله اول سومین دوره انتخابات مجمع هلال‌احمر ابرکوه هم‌زمان با سراسر کشور در ابرکوه برگزار می‌شود.

سومین دوره انتخابات مجمع هلال‌احمر ابرکوه برگزار می‌شود

خلیل اکرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه با اشاره به برگزاری سومین دوره انتخابات مجمع هلال‌احمر ابرکوه اظهار داشت: به منظور نهادینه کردن مشارکت اعضا و داوطلبان فعال از افراد نیکوکار و نوع دوست و خیّران هلال‌احمر برای حضور در این انتخابات دعوت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه حضور حداکثری و مؤثر این افراد در ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری از اهداف جمعیت هلال‌احمر است.

اکرمی افزود: مرحله نخست سومین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر هم‌زمان با سراسر کشور در 22 اردیبهشت سال جاری در کلیه شهرستان‌هایی که شعبه این جمعیت در آنها دایر و فعال و دارای حدنصاب لازم و حضور فعالانه داوطلبان برای برگزاری انتخابات باشد، برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تمام اعضای داوطلب، جوانان و امدادگران فعال واجد شرایط عضویت در مجامع شهرستان ابرکوه، حق رأی و انتخاب اعضای شورای اجرایی شهرستان را دارند.

اکرمی ادامه داد: همه داوطلبان و اعضای واجد شرایط می‌توانند در صورت تمایل برای عضویت در شورای اجرایی از 22 تا 28 فروردین به شعبه جمعیت در شهرستان ابرکوه مراجعه کنند و ضمن اعلام نامزدی، مدارک لازم را به ستاد اجرایی شهرستان ارائه دهند.

وی هم‌چنین برخی از شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان را نیز برشمرد و اظهار داشت: تابعیت جمهوری اسلامی، حداقل سن 16 سال تمام با دارا بودن شش ماه سابقه عضویت در جمعیت و عضویت یا داوطلبی فعال در شعبه جمعیت در شهرستان از شرایط انتخاب‌کنندگان است.

این مقام مسئول افزود: اعضا و داوطلبان فعالی که خواهان عضویت در شورای اجرایی، مجمع استان، هیئت مدیره، مجمع عمومی، شورای‌عالی یا بازرس هستند باید دارای شرایط عمومی از جمله تابعیت جمهوری اسلامی، التزام عملی به قانون اساسی و اصل ولایت‌فقیه، التزام به اصول بنیادین جمعیت، داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از نظام وظیفه برای آقایان باشند، هم‌چنین مفاد ماده 76 آیین‌نامه برگزاری انتخابات مجامع هلال‌احمر را نیز رعایت کنند.

اکرمی ادامه داد: داشتن حداقل 25 سال سن تمام، داشتن حداقل مدرک تحصیلی کاردانی یا معادل آن از مراکز معتبر آموزش عالی و داشتن حداقل سه سال سابقه کار اجرایی یا تجربه مفید با تصویب هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان نیز شرایط اختصاصی انتخاب شوندگان از مجمع شهرستان برای شورای اجرایی و بازرسان است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول