اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

احداث 12 هزار واحد مسکن مهر در گلشهر کاظمیه زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: 12 هزار واحد مسکن مهر در شهرک گلشهر کاظمیه زنجان احداث می‌شود.

احداث 12 هزار واحد مسکن مهر در گلشهر کاظمیه زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جمع هیئت امنای شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه گفت: اقدامات بسیار خوبی از سال 88 تاکنون در شهرک گلشهر کاظمیه انجام شده است که قابل مقایسه با سال‌های پیش از آن نیست.

وی با اشاره به اینکه شهرک گلشهر کاظمیه یک مجموعه رها شده و کاملا بلا تکلیف مانده بود که با بی‌توجهی محض روبه‌رو بوده است، خاطر نشان کرد: این شهرک شامل 405 هکتار زمین است که در حال حاضر این مجموعه در دست احداث است.

استاندار زنجان با بیان اینکه همت و جدیت دستگاه‌های اجرایی و تدبیر و مدیریت شرکت تعاونی مسکن شهرک گلشهر کاظمیه در پیشرفت امور تاثیر بسیار بالایی داشته است، اضافه کرد: در حال حاضر چهار فاز نخست این شهرک هیچ مشکلی ندارد و عملیات مربوط به فازهای 5 و 6 نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه گلشهر کاظمیه به دلایل مهمی چون وسیع بودن زمین آن در اولویت پروژه‌های عمرانی قرار گرفته است، ادامه داد: بیشترین قطعات زمین در این شهرک قرار دارد.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه شهرک گلشهر کاظمیه شامل 8 هزار و 250 قطعه است، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک بیش از 100 هزار نفر از مردم شهر زنجان در این شهرک ساکن می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای نیز از مسکن مهر در شهرک گلشهر کاظمیه احداث می‌شود، یادآور شد: احداث 12 هزار واحد مسکن مهر در این شهرک به معنی استقرار 12 هزار خانوار زنجانی است که استقرار این جمعیت بالا از دلایل اهمیت پرداختن به پروژه گلشهر کاظمیه به شمار می‌رود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه توسعه شهر زنجان از سمت شرق امکان‌پذیر است و در سمت غرب صورت نمی‌گیرد، خاطر نشان کرد: با توجه به سرعت توسعه از سمت شرق باید به منظور ارائه خدمات مناسب در شهرک گلشهر کاظمیه برنامه‌ریزی شود.

وی به برگزاری جشن مسکن مهر در سوم خرداد ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به برگزار شدن جشن در شهرک گلشهر کاظمیه، مسیرهای اصلی، معابر و میادین اصلی این شهرک به سرعت باید ساماندهی شود.

رئوفی‌نژاد همچنین تاکید کرد: وضعیت آسفالت شهرک گلشهر کاظمیه، روشنایی معابر و فضای سبز این شهرک باید قبل از سوم خرداد تامین شود تا چشم‌انداز خوبی در مراسم جشن مسکن مهر داشته باشد.

وی همچنین به تسریع در واگذاری ساختمان‌های خدماتی در شهرک گلشهر کاظمیه تاکید کرد و افزود: یک میلیارد تومان اعتبار نیز به منظور اتصال بلواری به عمق زمین 700 هکتاری مجاور گلشهر کاظمیه در نظر گرفته شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه وضعیت کلی منطقه گلشهر کاظمیه باید ساماندهی شود، ادامه داد: برق و آب موقت نیز باید در اختیار ساکنان این شهرک قرار گیرد.

وی در زمینه کنده‌کاری‌ها و حفاری‌های پس از آسفالت اظهار داشت: از نظر اقتصادی این امر اسراف محسوب می‌شود و اگر آسفالت خیابان‌ها به دلایل مختلفی تخریب شود، ترمیم دوباره آن بر عهده شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه است.

در ادامه این جلسه مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر اینکه گاز رسانی در چهار فاز نخست شهرک گلشهر کاظمیه تکمیل شده است، اظهار داشت: در زمینه گاز رسانی به فازهای 5 و 6 نیز طراحی‌های لازم صورت گرفته است که با تخصیص اعتبار عملیاتی اجرایی این طرح‌ها آغاز می‌شود.

همچنین مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه سه قطعه از زمین‌های عمومی منطقه گلشهر به منظور تحویل دادن به آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: 11 قطعه زمین نیز به نام اداره راه و شهرسازی استان زنجان ثبت شده است.

وی به واگذاری زمین مورد نیاز نیروی انتظامی مابین کوی کاظمیه و پونک اشاره کرد و تاکید داشت: تسریع در آماده‌سازی معابر فازهای 7 و 8 از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول