اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد

ساخت 10 هزار کیلومتر خط ریلی/سرمایه‌گذاری روسیه‌ در پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت بالغ بر 10 هزار کیلومتر خط ریلی در کشور خبر داد.

ساخت 10 هزار کیلومتر خط ریلی/سرمایه‌گذاری روسیه‌ در پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت

احمد صادقی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در رودبار با بیان اینکه در سال‌های اخیر به ویژه در دولت نهم و دهم کارهای بسیار بزرگی در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: حدود 10 هزار کیلومتر خط راه‌آهن موجود کشور است اما بیش از 10 هزار کیلومتر در دست احداث داریم.

وی، مجموع آزادراه‌های موجود کشور را حدود 2 هزار و 500 کیلومتر عنوان کرد و افزود: بیش از 3 هزار کیلومتر آزادراه در دست ساخت داریم و این امر بیانگر توجه نظام و دولت به زیرساخت‌های حمل و نقل است.

معاون وزیر راه با بیان اینکه پروژه راه‌آهن در پنج استان کشور در دست اجراست، تصریح کرد: در سال تولید ملی با مشارکت پیمانکاران ایرانی سرمایه‌گذاری می‌کنیم و اکنون در گیلان، گلستان، کرمانشاه، همدان و اردبیل پروژه ریلی در دست اجراست و تلاش می‌کنیم این استان‌ها به شبکه ریلی وصل شوند.

وی، اولویت امسال وزارت راه و مسکن و شهرسازی را افتتاح راه‌آهن مسیر قزوین‌-رشت عنوان و ابراز کرد: در مسیر رشت‌-انزلی و آستارا نیز کار می‌کنیم و در دستور کار ما قرار دارد.

صادقی درباره پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه راه‌آهن قزوین‌- رشت بیان کرد: تمام مطالبات پیمانکاران شاغل در قطعات هفت و هشت‌گانه قزوین-‌رشت در مدت یک هفته پرداخت می‌شود.

وی، پرداخت این مطالبات را حدود 50 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: امسال راه‌آهن گیلان از محل دولتی حدود یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار دارد اما از اوراق مشارکت و مهر ماندگار نیز اعتبار تخصیص می‌یابد.

معاون وزیر راه به سرمایه‌گذاری روسیه برای پروژه راه‌آهن قزوین‌- رشت اشاره کرد و افزود: از روسیه دعوت کردیم و جلساتی برگزار شد و آنها قول دادند که در پروژه‌ مشارکت کنند و امکان حضور آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: با چهار و پنج شرکت چینی نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته و تفاهمنامه بستیم و آنها برای سرمایه‌گذاری ابراز علاقه کردند و ما نیز استقبال کردیم و امیدواریم تفاهمنامه‌ها به قرارداد منجر شود.

صادقی، اظهار کرد: اکنون چین دارد در ایران آزادراه می‌سازد و در بحث مسکن مهر نیز ورود کرده و امیدواریم در شبکه ریلی هم ورود کنند.

وی با تصریح بر اینکه ما اتکا به خارجی در صنعت ساخت آزادراه و ریلی نیستیم، خاطرنشان کرد: اکنون 10 هزار شبکه ریلی را ایرانی‌ها و مهندسان ایرانی و پیمانکاران ایرانی می‌سازند.

این مسئول به وضعیت 11 کیلومتر آزاد راه قزوین‌-رشت اشاره کرد و یادآور شد: 11 کیلومتر آزاده راه قزوین‌-رشت به اندازه 100 کیلومتر حجم عملیات دارد.

وی اضافه کرد: این آزادراه 9 کیلومتر تونل و پل‌های بزرگ دارد و حجم سنگین عملیاتی آن را آغاز کردیم و امیدواریم در مدت دو سال بتوانیم به اتمام برسانیم.

صادقی، با بیان اینکه 11 کیلومتر آزاد راه قزوین ‌- ‌رشت 150 میلیارد تومان پول می‌خواهد، متذکر شد: امسال اعتباراتی از محل اوراق مشارکت و مهر ماندگار برای این پروژه در نظر گرفته شده که اتمام آن دو سال طول می‌کشد.

وی، درباره انجام کار امانی در ساخت پروژه راه‌آهن تصریح کرد: با کار امانی مخالفیم و به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم و تمام پروژه‌های ما با پیمانکار و بخش خصوصی انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تمام بازدیدهای خود را هوایی انجام می‌دهد، ابراز کرد: از آنجا که سه روز در هفته برای بازدید به استان‌ها می‌روم به همین دلیل بیشتر بازدیدهایم هوایی است و برخی استان‌ها که فرودگاه ندارند زمینی بازدید می‌کنم.

وی‌ همچنین اظهار کرد که در ایام نوروز امسال 3 هزار کیلومتر بدون تخلف رانندگی کرده است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول