اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد

نام‌نویسی 1200 زنجانی برای اهداء عضو

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان: تا کنون یک هزار و 200 نفر از هم استانی‌ها برای اهدای عضو پس از مرگ مغزی نام‌نویسی کرده‌اند.

نام‌نویسی 1200 زنجانی برای اهداء عضو

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی پیش از ظهر امروز در جلسه هئیت امنای انجمن بیماران کلیوی استان زنجان، اظهار کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در بخش‌های مختلف از جمله پیشگیری و درمان، رفاهی و اجتماعی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای بیماران کلیوی انجام می‌دهد.

*پیوند کلیه 450 بیمار در زنجان

وی با بیان اینکه هشت مرکز دیالیز خونی و صفاقی در بیمارستان‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: 24 نفر از بیماران کلیوی استان زنجان دیالیز می‌شوند.

رئیس انجمن حمایت  از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه بیماران کلیوی استان زنجان با 35 دستگاه دیالیز از نوع گمبرو- فریزنیوز- هاسپیتال دیالیز می‌شوند، خاطرنشان کرد: 450 نفر از بیماران استان پیوند کلیه شده‌اند.

وی از تحت مراقبت پیشگیری بودن 265 بیمار خبر داد و گفت: تا کنون یک هزار و 200 نفر از هم استانی‌ها برای اهدای عضو پس از مرگ مغزی نام‌نویسی کرده‌اند.

طهماسبی با بیان اینکه اعزام پزشکان و کارشناسان مرتبط برای سخنرانی در جمع کارکنان ادارات، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها در مناسبت‌های مختلف از برنامه‌های این انجمن است، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی با استفاده از آخرین اطلاعات علمی و آموزشی از دیگر برنامه‌های این انجمن است.

وی از چاپ و توزیع پرسش‌نامه‌های آموزشی، فراخوان نقاشی، مقاله‌نویسی با عنوان اندیشه سلامتی برای دانش‌آموزان آموزشگاه‌های استان زنجان با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: حضور فرهنگی و تبلیغاتی در همایش استانی مبلغان مجامع مذهبی، نمایشگاه‌ها و همایش پیاده‌روی خانوادگی از دیگر برنامه‌های این انجمن محسوب می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان مشارکت در طرح غربالگری کودکان زیر 12 سال و بزرگسالان توسط معاونت بهداشتی و درمانی و گروه نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی را از دیگر فعالیت‌های این انجمن در سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری دو دوره همایش علمی و آموزشی، برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی برای بهداشت‌یاران، کاردانان بهداشتی و بهورزان شهر و روستا از برنامه‌های این انجمن محسوب می‌شود.

 

*سرمایه‌گذاری خیرین برای احداث هفت مرکز دیالیز زنجان

وی از سرمایه‌گذاری خیرین برای احداث و تجهیز امکانات درمانی و رفاهی برای هفت مرکز دیالیز زنجان خبر داد و افزود: پیگیری و راه‌اندازی بخش‌های دیالیز صفاقی زنجان و آنتی‌ژن مثبت شهرستان ابهر و خرم‌دره از دیگر برنامه‌های سال گذشته این انجمن است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول