اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کردستان خواستار شد

طراحی صنایع دستی کردستان با الگوی بومی در بازارهای جهانی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان خواستار طراحی صنایع دستی استان با الگوی بومی در بازارهای جهانی به منظور معرفی این صنایع و حمایت از تولیدات داخلی شد.

طراحی صنایع دستی کردستان با الگوی بومی در بازارهای جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر الهی یکشنبه‌شب در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال‌جاری اظهار کرد: باید در بخش صنایع دستی و تولیدات داخلی استان کاری کنیم که این صنایع به عنوان صنایع اصیل در بازارهای داخلی و خارجی رونق و رواج پیدا کند.

به گفته وی، در حال حاضر صنایع دستی استان در بازارهای جهانی دچار مشکل شده و این امر نیازمند حمایت همه جانبه دولت برای رونق این صنایع در بازارهای خارجی دارد.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه بر ایجاد رشته‌های آکادمیک صنایع دستی استان از جمله فرش و گلیم در سطح دانشگاه‌های استان و کشور تاکید کرد و گفت: آموزش این رشته‌ها در سطح دانشگاه‌ها می‌تواند در جهانی کردن صنایع دستی استان موثر باشد.

الهی، آموزش صنایع دستی استان در سطح مدارس را برای رونق بخشیدن به این رشته‌ها بسیار مهم دانست و بر یادگیری و آموزش آنها به دانش‌‌‌آموزان تاکید کرد.

* عرضه صنایع دستی کردستان در بازارهای جهانی با مشکل روبروست

وی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه گرانی مواد اولیه و خام صنایع دستی استان در رقابت با بازارهای جهانی قابل قیاس نیست، تصریح کرد: حمایت از تولیدات داخلی در بازارهای جهانی مستلزم حمایت دولت است.

وی خاطرنشان کرد: باید با اعطای تسهیلات بانکی به هنرمندان استان آنان را برای عرضه کالاهایشان در رقابت با بازارهای جهانی یاری کرد.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در ادامه بر طراحی صنایع دستی استان با الگوی بومی و بازارپسند تاکید کرد و گفت: باید این صنایع که جزوی از هویت فرهنگی منطقه است به عنوان یک نیاز در سبد کالایی خانوارها قرار گیرد.

الهی در ادامه بازاریابی و شناسایی بازارهای هدف برای ارتقای تولیدات داخلی را نیازمند حمایت دولت دانست و اظهار کرد: باید ضمن شناسایی بازارهای هدف، صنایع دستی استانمان را به کشورهای همسایه نیز صادر کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از شکل‌گیری رشته‌های صنایع دستی استان پرداخت تسهیلات بانکی به هنرمندان حائز اهمیت است و بانک‌های عامل باید در پرداخت به موقع این تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول