اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی رابر خبر داد

انجام تست بروسلوز 960 دام در رابر

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان رابر گفت: تست سل و بروسلوز روی 960 رأس دام سنگین در سال جاری در شهرستان رابر انجام می‌شود.

انجام تست بروسلوز 960 دام در رابر

فاطمه موحدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رابر اظهار داشت: بر روی 960 رأس دام سنگین تست سل و بروسلوز برای شناسایی دام مبتلا به سل یا تب مالت در سال جاری در شهرستان رابر انجام می‌شود و در صورت انجام و مثبت بودن این تست‌ها دام مبتلا از گله حذف می‌شود.

وی افزود: در سال جاری 622 رأس گاو از لحاظ بروسلوز خونگیری می‌شود و 338 رأس گاو نیز به صورت همزمان از لحاظ بیماری سل مورد تست توبرکولیناسیون قرار می‌گیرند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان رابر به دامداران هشدار داد که این بیماری هر دو مشترک بین انسان و دام است و به همین دلیل در خریداری دام مورد نظر حداکثر دقت لازم را داشته باشند.

موحدی خاطر نشان کرد: دامداران برای انجام تست سل و بروسلوز دام‌های سنگین خود با این شبکه هماهنگی لازم را داشته باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل به دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول