اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاور استاندار خراسان‌جنوبی

نمایشگاه بزرگ کتاب نهبندان گشایش یافت

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روحانیت، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان نهبندان نمایشگاه بزرگ کتاب این شهرستان در محل کانون فرهنگی و تربیتی بعثت گشایش یافت.

نمایشگاه بزرگ کتاب نهبندان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان صبح امروز در آیین افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب شهرستان اظهار داشت: در این نمایشگاه تعداد 2 هزار عنوان کتاب و 25 هزار جلد کتاب گردآوری شده است.

سید حسین هاشمی با بیان اینکه این میزان کتاب از 15 انتشاراتی مطرح استان‌های تهران، قم، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی است، تصریح کرد: کتب این نمایشگاه با 50 درصد تخفیف به مردم و علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: کتاب‌های موجود در این نمایشگاه با موضوعات دینی، دفاع مقدس، پزشکی، علوم قرآنی، روان‌شناسی، تاریخی، رمان، کودک و نوجوان، ورزشی، تاریخی، حقوقی، آشپزی، اطلاعات عمومی، شعر، ادبی و تربیتی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان هدف از برپایی این نمایشگاه را دسترسی آسان مردم به کتاب، استفاده از یارانه، رسیدن به منویات رهبری در ارتباط با کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

هاشمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبر که می‌فرمایند "کتابخوانی یک فریضه است"، افزود: امید است با برنامه‌های اجرایی شده از قبیل این نمایشگاه نیز کتاب هم در سبد خرید خانواده‌ها قرار گیرد و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاعه پیدا کند.

وی، گردآوری تمامی آثار شهید مرتضی مطهری و اکثریت آثار امام خمینی(ره) در نمایشگاه بزرگ کتاب نهبندان را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه برشمرد و اظهار داشت: این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته در محل کانون فرهنگی و تربیتی بعثت نهبندان دایر است.

امام جمعه نهبندان نیز در این مراسم اظهار داشت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند کتاب‌ها بوستان‌های دانشمندان و اندیشمندان به شمار رفته و می‌رود.

حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی گفت: کسانی که اهل کتاب و مطالعه هستند مستمر به سراغ کتاب رفته و آن را بهترین دوست خود می‌پندارند.

وی با بیان اینکه آثار شهید مرتضی مطهری با گذشت سه دهه اما هنوز آن تازگی و کاربردهای خویش را دارند، تصریح کرد: معظم‌له در ارتباط با آثار شهید مطهری می‌فرمایند که اگر من مسئول تدوین کتب حوزه علمیه بودم حتما آثار شهید مطهری را به عنوان متون اصلی کتب حوزه قرار می‌دادم.

امام جمعه نهبندان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه افزود: با این‌گونه برنامه‌ها و نمایشگاه باد درصدد ترویج و تبیین فرهنگ کتاب، کتابخوانی و مطالعه در شهرستان باشیم.

حبیب آتش‌روز رئیس دانشگاه علمی کاربردی نهبندان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: تمامی دانشجویان این دانشگاه در صورت خرید کتاب از این نمایشگاه علاوه بر 50 درصد تخفیف خود نمایشگاه نیز 20 درصد تخفیف را این دانشگاه برای آنها لحاظ می‌کند.

انتهای پیام/20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول