اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ماماها در نظام پزشکی اصفهان:

نمره 10 را به وضعیت مامایی اصفهان می‌دهم

خبرگزاری فارس: نماینده ماماها در نظام پزشکی اصفهان گفت: از نمره 20، 10 را در حالی به وضعیت مامایی استان اصفهان می‌دهم که در دادن این نمره انصاف به خرج دادم.

نمره 10 را به وضعیت مامایی اصفهان می‌دهم

مهرانگیز جعفرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هیچ یک از مشکلاتی که از چند سال قبل در ارتباط با وضعیت معیشتی و شغلی ماماها طی جلسات مختلف با مسئولان سلامت کشور و استان اصفهان در میان گذاشته شده، تاکنون رفع نشده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌چنان ماماها با مشکل بیکاری و نبستن قرارداد بیمه‌ها با ماماهای شاغل سر جای خود است و تلاشی در راستای رفع آن نکرده‌اند، بیان داشت: در حال حاضر نزدیک به 30 هزار مامای بیکار در کشور داریم و این در صورتی است که در مراکز درمانی با کمبود ماما رو به رو هستند.

عضو هیئت مدیره و بدوی نظام پزشکی اصفهان تصریح کرد: به منظور گرامیداشت روز جهانی ماما، 14 اردیبهشت‌‌ماه سال جاری در حالی جلسه‌ای در نظام پزشکی تهران برای نماینده ماماهای سراسر کشور برگزار کردند که هیچ یک از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه حضور نداشتند و کسی نیز دلیل عدم حضور آنها را اعلام نکرد.

وی با گلایه از بی‌توجهی مسئولان نسبت به وضعیت ماماها اضافه کرد: اگر مسئولان حوزه بهداشت و درمان قادر به رفع مشکلات ماماها نیستند حداقل با احترام گذاشتن به آنها و حضور در جلسات ماماها به سخنان آنها گوش کنند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه این جلسه در هتل المپیک تهران برگزار شد، ادامه داد: تمام مشکلات ماماها در این جلسه در محضر رئیس نظام پزشکی تهران عنوان شد، اما چون هیچ یک از مسئولان وزارت بهداشت و درمان نبودند در عمل بیان آن مشکلی را رفع نمی‌کند.

*ماماها در نسخه 02 پزشک خانواده جایگاهی ندارند

وی با اشاره به اینکه در نسخه 02 پزشک خانواده جایگاه ماماها تعریف نشده‌ است، افزود: اگر چه در نسخه روستایی طرح پزشک خانواده، ماماها تعریف شده بودند، اما به دلیل ساعت کاری زیاد و عدم تناسب هزینه‌ اختصاص یافته به آنها با خدمات ارائه دهنده یک ماما، مشکلاتی را برای ماما به وجود آورده بود.

عضو هیئت مدیره و بدوی نظام پزشکی اصفهان گفت: سه روز پیش شنیدیم که این نسخه به دلیل مشکلات فراوانی که داشته است، تحت بررسی و کارشناسی است.

*متخصصان  زنان و زایمان با زیرمیزی حق‌العمل خود را واقعی کردند

وی با اشاره به اینکه k جراحی (تعرفه جراحی پزشکی) ماما بسیار کم است و فاصله قیمتی بسیاری با k متخصصان زنان و زایمان دارد، افزود: در حال حاضر k جراحی ماماها با ضریب پنج مشخص شده است که k جراحی متخصصان زنان و زایمان با ضریب 17 تا 18 تعیین شده است.

جعفرزاده با اشاره به اینکه تعرفه‌های تعیین شده با خدماتی که ارائه داده می‌شود ناهماهنگ است، بیان داشت: بسیاری از متخصصان زنان و زایمان با دریافت حق زیرمیزی از بیماران حق‌العمل خود را واقعی می‌کنند.

وی گفت: وظیفه کاری ماماها بسیار سنگین است و چون مسئولیت مستقیم زائو و فرزند وی به ماما برمی‌گردد در بسیاری از مواقع و به هنگام پیدایش مشکل بسیاری از ماماها در نظام پزشکی محکوم شدند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول