اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

ایجاد رشته نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در دستور کار دانشگاه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: ایجاد رشته نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در دستور کار دانشگاه قرار گرفته زیرا باید رشته‌هایی ایجاد کرد تا خروجی آنها فرهنگ، علم و اخلاق اسلامی‌ باشد.

ایجاد رشته نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در دستور کار دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز چهارشنبه در همایش ملی نهج‌البلاغه و علوم انسانی با انتقاد از حضور کم تعداد در این جلسه اظهار داشت: هر جلسه‌ای که آورده‌ای داشته باشد باید پر از حضور افراد باشد اما این همایش که به زندگی ما مربوط می‌شود این چنین خالی است و از این معلوم می‌شود که هنوز به نتیجه نرسیدیم که نهج‌البلاغه را به‌عنوان الگوی زندگیمان انتخاب کردیم.

وی افزود: اگر بحث وحدت حوزه و دانشگاه مطرح است چرا یک نفر از طلاب در این همایش حضور ندارد اینکه دیگر بحث فیزیک و شیمی نیست که حضور پیدا نکنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: طلاب باید با حضور خود به این همایش رونق ببخشند چرا که بحث وحدت حوزه و دانشگاه باید در عمل مشخص شود و بحث در باب نهج البلاغه کار هر کسی نیست و هر کلمه آن یک دستورالعمل زندگی است.

وی تصریح کرد: ما به اسم مسلمانیم در عمل و در کار اسلامی عمل نمی‌کنیم تحت لوای قانون بشری اسلام را نادیده گرفتیم چرا که اگر به قوانین اسلامی عمل کنیم مدینه فاضله برقرار می‌شود.

وی در ادامه گفت: یکی از دلایل شهادت امام علی(ع) همان عدالت است پس ما چه مسلمانی هستیم که عدالت را تمکین نمی‌کنیم.

زلفی‌گل اذعان کرد: در جمهوری اسلامی ایران اگر مدیری بخواهد به معنای واقعی برخورد کند یک لحظه هم نمی‌تواند دوام بیاورد این همه دم از حضرت علی (ع) می‌زنیم اما این تعداد اندک در همایش حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اجرای طرح‌ها و برنامه‌های قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در دانشگاه بوعلی سینا برای افراد هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و ما بستر را برایشان فراهم می‌کنیم و تمام امکانات مالی را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در پایان سخنانش گفت: ایجاد رشته نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در دستور کار دانشگاه قرار گرفته که در حال بررسی است چرا که باید رشته هایی را ایجاد کنیم تا خروجی آنها فرهنگ، علم و اخلاق اسلامی‌ باشد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول