اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی تابستان سال جاری صورت می‌گیرد

برگزاری 24 هزار نفر ساعت اردوی جهادی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از برگزاری 24 هزار نفر ساعت اردوی جهادی در تابستان 91 در خراسان‌جنوبی خبر داد.

برگزاری 24 هزار نفر ساعت اردوی جهادی در خراسان‌جنوبی

محمد زهرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در حاشیه برگزاری همایش طرح هجرت خراسان‌جنوبی اظهار داشت: همایش رسم هجرت، هر ساله قبل از آغاز اعزام اردوهای جهادی برای سرگروهان، مسئولان و فعالان اردوهای جهادی برگزار می‌شود.

وی دلیل برگزاری این همایش را هم‌سو شدن برنامه‌های اردوهای جهادی دانست و افزود: این همایش به منظور جلوگیری از سلیقه‌ای شدن کارها و فعالیت تمامی کاروان‌ها در یک جهت مشخص انجام می‌شود.

*آغاز به کار رسمی اردوهای جهادی از ابتدای تیرماه

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز رسمی اردوهای طرح هجرت از ابتدای تابستان سال جاری ابراز داشت: این اردوها تا تاریخ 25 شهریور ماه ادامه دارد.

زهرایی با اشاره به انواع اردوهای جهادی برگزار شده از سوی این سازمان در طول سال گفت: علاوه بر اردوهای تابستانی که برای تمامی اقشار جامعه برگزار می‌شود، دانشجویان در فاصله بین دو ترم و داوطلبان بسیج محلات و حلقه‌های صالحین نیز در تمامی طول سال به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند.

وی تعداد شرکت‌کنندگان در اردوهای تابستانی بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در سال جاری را 24 هزار نفر اردو دانست و افزود: از این تعداد 2 هزار نفر اردو در بحث دانشجویی، یک‌هزار و 500 نفر اردو در بحث محلات، 3 هزار و 500 نفر اردو در بحث دانش‌آموزی و 17 هزار نفر اردو در بحث اردوهای یک روزه به فعالیت می‌پردازند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی غنی سازی اوقات فراغت، نشر فرهنگ کار و تلاش در جامعه، شناسایی مدیران آینده نظام و به مشارکت طلبیدن مردم را از جمله اهداف برگزاری اردوهای جهادی دانست.

زهرایی خودسازی متقاضیان شرکت کننده در اردو و افرادی که به آنها خدماتی ارائه می‌شود، کمک به ایجاد اشتغال دائم و موقت و محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی را از دیگر اهداف برگزاری اردوهای جهادی دانست.

*اعزام به مناطق محروم شهر و استان محل سکونت متقاضی در اولویت است

وی در پاسخ به این سئوال که اولویت اعزام با چه مناطقی است، ابراز داشت: اولویت اول اعزام با شهرستان محل سکونت فرد متقاضی، اولویت دوم با استان محل سکونت وی و اولویت سوم با سایر استان‌های کشور است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: البته با توجه به محرومیت استان خراسان‌جنوبی و نیاز آن به حضور نیروهای جهادی، تمامی افراد شرکت کننده در خود استان تقسیم شده و به خارج از استان اعزام نمی‌شوند.

زهرایی در پاسخ به این سئوال که متقاضیان چگونه می‌توانند اقدام به ثبت‌نام در اردوهای جهادی کنند، تصریح کرد: افراد داوطلب می‌توانند با توجه به شغل خویش و با مراجعه به حوزه‌های اقشار مختلف بسیج از جمله حوزه‌های بسیج دانشجویی، دانش‌آموزی، طلاب، پزشکان، کارمندان و خبرنگاران اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت و نواحی بسیج را از جمله دیگر مکان‌هایی دانست که از افراد متقاضی شرکت در اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی، ثبت نام به عمل می‌آورند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در پایان با اشاره به برگزاری سه نوع اردوی جهادی از نظر تعداد شرکت کننده و مدت برگزاری، گفت: انواع اردوهای جهادی 15 نفره 15 روزه، اردوهای جهادی 15 نفره‌ 10 روزه و اردوهای جهادی 15 نفره‌ یک روزه در طول سال از طرف سازمان بسیج سازندگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول