اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت خبر داد

خرید 49 هلی‌کوپتر امداد در برنامه پنجم

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت از خرید 49 هلی‌کوپتر امداد در برنامه پنجم خبر داد.

خرید 49 هلی‌کوپتر امداد در برنامه پنجم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا معصومی صبح امروز در حاشیه نشست نهایی مسئولان دانشگاه‌های قطب درمان شمال کشور و مسئولان معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مزاحمت‌های تلفنی به اورژانس تغییر نکرده اما مدل آن تغییر یافته است.

وی ادامه داد:‌ وقتی دیدیم نمی‌توان این مزاحمت‌ها را کاهش داد بر روی بهداشت روانی کارکنان اورژانس، کار کردیم تا راحت‌تر با این معضل برخورد کرده و آن را بخشی از کار قلمداد ‌کنند.

* 60 درصد تماس‌ها با اورژانس بی‌ربط است

این مسئول با بیان اینکه در تهران روزانه نزدیک به 20 هزار تماس با اورژانس ثبت می‌شود، تصریح کرد: ‌بین 40 تا 60 درصد تماس‌ها بی‌ربط و یا مزاحمت است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت ابراز داشت: بیشترین تماس مردم با اورژانس به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی، حوادث اعم از تصادف، سقوط و ضربه و همچنین انواع سکته‌ها است.

وی با بیان اینکه در حوادث تاکید بر زمان رسیدن اورژانس نداریم، ادامه داد:‌ در سیاست‌های جدید ارتقای کیفیت خدمات بر بالین حادثه‌دیده مدنظر است.

معصومی با اشاره به اینکه در سال 84 در حوادث ترافیکی 70 درصد فوتی‌ها در سر صحنه بود، گفت: در سال 85 حدود 28 هزار نفر فوتی در جاده‌ها داشتیم و این رقم در پایان سال 90 به 20 هزار و 68 مورد کاهش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه پوشش جاده‌ای کشور در سال 84 به میزان 14 درصد بود، تصریح کرد:‌ این رقم در حال حاضر به بیش از 94 درصد رسیده است.

* 44 درصد فوتی‌ها در جاده‌های فرعی رخ می‌دهد

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تقریبا 44 درصد از فوتی‌های تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی است، متذکر شد: بالای 60 درصد فوتی‌ها در حین انتقال و در بیمارستان اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه آمار کلی فوتی‌ها در حوادث کاهش یافته، بیان داشت: اما آمار فوتی در حین انتقال و در بیمارستان افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه حجم زیادی از 40 درصد فوتی در صحنه تصادف و حادثه افرادی هستند که باید در حوزه پیشگیری با آنها کار شود، ادامه داد: بخشی به شدت تصادف و جراحت برمی‌گردد که در بحث کلان کشوری موضوع، تفاوتی ندارد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت یادآور شد: ‌تمرکز بر روی حوزه پیشگیری و ارائه بهتر خدمات باید باشد.

* خرید 49 هلی‌کوپتر امداد در کشور

معصومی درباره امداد هوایی با بیان اینکه هلی‌کوپتر آمل، نخستین خرید امداد هوایی کشور در این زمینه بود، تصریح کرد:‌ برای نخستین بار در سال 91 توانستیم ردیف امداد هوایی کسب کنیم و پیش از این از ردیف فوریت‌های پزشکی هزینه می‌شد.

وی با اشاره به اینکه چالش اصلی امداد هوایی در بخش هزینه است، متذکر شد: سالانه یک میلیارد تومان هزینه نگهداری یک هلی‌کوپتر است.

این مسئول در پایان اذعان داشت:‌ در برنامه پنجم خرید 49 هلی‌کوپتر پیش‌بینی شده است.

انتهای ‌پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول