اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی مطرح کرد

گاز رسانی به 300 روستا در قالب مصوبات سفرهای دولت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: گاز رسانی به 300 روستای این استان در قالب مصوبات سفرهای دولت به این استان اجرایی شده است.

گاز رسانی به 300 روستا در قالب مصوبات سفرهای دولت

حسین تقی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بر اساس مصوبه سفر اول گاز رسانی به 100 روستای واقع در 15 کیلومتری خطوط انتقال گاز در خراسان‌شمالی انجام شد.

وی گفت: گاز رسانی به این روستاها با در‌نظر گرفتن شرایط و جمعیت روستاها انجام و ساکنان این مناطق از نعمت گاز برخوردار شدند.

تقی‌نژاد همچنین گاز رسانی به 200 روستای بالای 100 خانوار استان را از مصوبات سفر سوم دولت به این استان عنوان کرد و افزود: عمده این طرح‌ها طی سال گذشته اجرایی شده که بخشی از آن امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در قالب مصوبات سفر اول سه مصوبه گاز‌رسانی به 100 روستا، مطالعات گاز‌رسانی به سه شهر راز، لوجلی و صفی آباد و همچنین امکان سنجی گاز‌رسانی به شهرهای فاقد گاز مثل قاضی، پیش قلعه، شوقان و سنخواست به تصویب دولت رسید، تصریح کرد: این مصوبات به طور صد درصد تحقق یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی همچنین آغاز گاز رسانی به سه شهر راز، لوجلی و صفی آباد را از مصوبات سفر دوم دولت در بخش گاز برشمرد و اظهار داشت:‌ این مصوبه نیز به طور کامل محقق شده است.

وی مصوبات دور سوم دولت در بخش گاز خراسان‌شمالی را برشمرد و گفت: این مصوبات شامل؛ مطالعه و اجرای خط تقویتی 16 اینچ جاجرم به طول 20 کیلومتر به منظور توسعه گاز‌رسانی به کارخانه آلومینای جاجرم، مطالعه و بررسی احداث فاز دوم خط انتقال تقویتی گاز بجنورد ـ اسفراین، اجرای خط تقویتی گاز شهرهای بجنورد و شیروان، گاز‌رسانی به 200 روستا و احداث ساختمان اداری و پست امداد گاز بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: 45 درصد از مصوبات این دور از سفر تاکنون تحقق یافته که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این مصوبات با کمک دولت در استان انجام شود.

وی شمار روستاهای برخوردار از گاز در خراسان‌شمالی را هم اکنون 239 روستا عنوان کرد و گفت: این تعداد در ابتدای تاسیس استان 26 روستا بوده است.

تقی‌نژاد همچنین شمار خانوارهای زیرپوشش از خدمات گاز را در خراسان‌شمالی 167 هزار و 572 خانوار شامل؛ 659 هزار و 824 نفر عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی شهرهای گاز‌دار خراسان‌شمالی را هم 15 شهر برشمرد و اظهار داشت: بیش از 90 درصد از جمعیت شهری استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی مصرف‌کننده عمده و صنعتی گاز در خراسان‌شمالی را هم 211 واحد برشمرد و گفت:‌ گاز‌رسانی تا ورودی 27 جایگاه سی‌.ان.جی نیز توسط این شرکت انجام شده است.

به گزارش فارس، خراسان‌شمالی با دارا بودن هفت شهرستان 843 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول