اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

مسجدمحوری مورد غفلت قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر نقش مسجد در اداره امور گفت: مسجدمحوری مورد غفلت قرار گرفته است.

مسجدمحوری مورد غفلت قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در همایش زکات با محوریت مسجد، مساجد را گنج بزرگی در جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: مسجد در جامعه اسلامی باید خانه نور، دانش، معنویت، قدرت و زیبایی باشد.

وی با بیان اینکه مساجد باید مظهر اقتدار باشد، گفت: این در حالی است که مساجد با غفلت ما به خانه‌های جهل تبدیل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: امام (ره) و شهدا این انقلاب را با جانفشانی خود به ما تحویل دادند و امروز ما در مقابل این انقلاب و خون شهدا مسئول هستیم و باید پاسخگوی اعمال خود باشیم.

رضایی بیرجندی گفت: ما امروز مسجد را که باید محور فعالیت‌های جامعه باشد، فراموش کردیم که اگر قرار است در کارهای خود به نتیجه برسیم باید امور را به مسجد ببریم و مسجد باید محور فعالیت‌های مختلف ما قرار گیرد.

وی ادامه داد: مجموعه کمیته امداد در اموری مانند زکات و کمک به محرومان فعالیت‌های زیادی داشته است اما با این حال محوریت مسجد لحاظ نمی‌شده است که باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت:‌ ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در استان فعالیت‌های اینچنینی را با محوریت مسجد انجام دهیم تا به الگویی در کشور تبدیل شود.

رضایی بیرجندی به نقش روحانیت در مسجد محوری اشاره کرد و افزود: روحانیت در این بین رسالت بزرگی را دارند که باید در بحث‌های تبلیغی جدی گرفته شود و در این بین روحانیون نیز می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که انفاق تنها مربوط به ثروتمندان نیست بلکه برای محرومان نیز انفاق مورد نظر اسلام است و مردم نیز باید بدانند که افراد مسکین واسطه‌ای برای تقرب انسان هستند.

*شعار امسال باید به گفتمان قالب جامعه تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به شعار امسال که از سوی رهبری انتخاب شده است، گفت: ما باید شعار سال را به گفتمان قالب تبدیل کنیم چرا که این سخن جلودار است و از طرف دیگر ملتی که به مصرف‌گرایی عادت کند نمی‌تواند روی عزت‌مندی را ببیند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول