اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی مطرح کرد

اجرای 2000 مسکن شهری ارزان قیمت در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: این نهاد در استان ساخت دو هزار و 42 واحد مسکن شهری ارزان قیمت را در سطح شهرستان‌های استان در دست اجرا دارد.

اجرای 2000 مسکن شهری ارزان قیمت در خراسان‌شمالی

علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد طرح احداث مسکن شهری را از اساسی‌ترین وظایفی برشمرد که از بدو تاسیس بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت پیگیری شده است.

وی افزود: بر همین اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی احداث مسکن شهری طرح دو هزار و 42 واحدی مسکن در سطح این استان را اجرایی کرده است.

محمدی با اشاره به طرح احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز گفت:‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر بوده و در این راستا سهمیه استان خراسان‌شمالی در 15 شهر زیر این میزان جمعیت چهار هزار و 100 واحد است که اکنون در دست اجرا هستند.

وی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در خراسان‌شمالی را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: ساخت مسکن روستایی از فعالیت‌های مهم این نهاد بوده که طی دولت‌های نهم و دهم بالغ بر 46 هزار واحد مسکونی باید بهسازی شوند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی، تاکنون 41 هزار متقاضی برای انعقاد قرارداد به بانک‌ها معرفی شده‌اند که از این تعداد 31 هزار واحد مسکن روستایی موفق به دریافت پایان کار شدند.

وی میزان تسهیلات پرداختی برای بهسازی این میزان بافت روستایی را 251 میلیارد تومان اعلام کرد.

محمدی با اشاره به بخش عمران روستایی و اجرای طرح هادی اظهار داشت: بنیاد مسکن در راستای توسعه فیزیکی، روان‌سازی زندگی روستاییان و همچنین ایجاد رفاه عمومی، اقدام به اجرای طرح هادی در سطح روستاها می‌کنند.

وی تصریح کرد:‌ اجرای این طرح در قالب بهسازی محیط روستا، خیابان‌های اصلی، میادین و اجرای جوی و جدول و همچنین اجرای فضای سبز است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه در این راستا از 863 روستای استان برای 518 روستا طرح هادی تهیه شده است، گفت: ‌از این تعداد، طرح هادی 133 روستا در خراسان‌شمالی را اجرا کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با اختصاص اعتبارات مناسب، اجرای طرح هادی در سایر روستاهای استان نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول